Kommer du att köpa Libra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Kommer du att köpa Libra?

Kommer du att köpa / använda den nya kryptovalutan som Facebook släpper under namnet Libra?

Facebook har nu presenterat sina planer på en ny global kryptovaluta som ska göra betalningar och överföringar enklare.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av crew seven:

Kommer du att köpa / använda den nya kryptovalutan som Facebook släpper under namnet Libra?

Facebook har nu presenterat sina planer på en ny global kryptovaluta som ska göra betalningar och överföringar enklare.

Hahaha

Nej.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Är inte Libra någon sorts blöja? Jag är förvirrad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2005

Jag handlar endast en valuta vid behov, vilket enbart är vi resor i nuläget, och ser ingen anledning till att min inställning någonsin kommer ändras.

Z87-Pro, I5 4670K@4.0 (4.2 single), Sapphire 290 TRI-X ~10% överklock, 16GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1, Samsung Evo 250GB + 2x1TB 7200 + 500GB SSD (också Evo?)
På hyllan: E5300 2600Hz -> 3640Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Chromatic:

Hette inte blöjan Libro Nej det är en ny kryptovaluta som släpps.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Oo är det från Facebook? Yea how about no! De spårar redan så mycket vill inte att de med spårar vad man köper

Skickades från m.sweclockers.com

Rättstavning
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

@Chromatic: Libero heter blöjan men rätt nära haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2018
Skrivet av Chromatic:

Mensskydd i Australien: https://lovelibra.com/au/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007

En valuta som är backad av företag likt Facebook kan nog bara leda till kaos och förödelse om den får fäste. Dessa koncept har sin grund i mängden >>förtroende<< från investerare, i vilket Facebook nu troligtvis borde ha nått nya botten-noteringar.
Facebooks agenda är i de allra bästa fallen väldigt ifrågasatt och tveksam på flera nivåer.

Det krävs nog att mer trovärdiga företag tar initiativet i så fall.

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 16.04 LTS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Nej och det känns väl inte direkt bättre av att den utomstående grupp som enligt Facebook skulle se över integritetsfrågor inte blivit kontaktade av Facebook.

https://www.cnbc.com/2019/07/16/fdpic-says-facebook-has-not-c...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunne
Registrerad
Jun 2006

Ni, förvisso få, som svarat ja på detta; Varför? Som en hoppfull investering? För att ni tror att det kommer bli ett praktiskt system? Eller trollar ni bara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Nej försöker hålla mig borta från Facebook och dess tjänster så gott det går.

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Hell no, det räcker redan med den spårning och kontroll de redan har över våra liv. Låt Mr Robot funka som en varning, detta är som Ecoin fast i verkligheten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Det verkar som att fem procent (dvs för närvarande 6 personer av 132) har röstat att man tänker prova, jag hör givetvis inte till dem, men det vore intressant att höra motiveringen från någon som faktiskt tänker prova.

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!