Windows Audio service och Windows Update slutat funka...

Permalänk
Medlem

Windows Audio service och Windows Update slutat funka...

Hej.
Efter en windows update för nån vecka sedan så slutade ljudet och windows update funka. (märke det när jag starta upp datorn några dagar senare efter senaste uppdateringen).

Jag har testat allt jag kunnat googla mig till, ändrat behörigheter och grejer i registret, försökt starta Windows audio service i "Services" och ändrat så den kör från Local System istället för Local services och fan och hans moster. Byter jag under "Log in" från Local Services till "Local system" eller "Local system account" så startar windows Audio Service men får inget ljud och har jag den på "Local Service" (som den ska vara) så får jag access denied när jag försöker starta.

Är det någon som har varit med om liknande? Har gått igenom guider på flera olika sidor och kan inte hitta någon lösning som jag inte redan testat. Även testat diverse reparationsåtgärder och installerat några nya windows update manuellt ifall det skulle finnas nån bug fix, men inte gjort någon skillnad. Också testat uppdatera samtliga drivrutiner både på moderkort-chipset, ljuddrivrutiner osv.

Jag har heller ingen tidigare återställningspunkt tyvärr, så enda lösningen jag ser är att välja att återställa windows och behålla mina personal files, men vill verkligen inte installera alla program och spel igen

Ps: har integrerat ljudkort (Realtek), moderkort: Asrock Z77 Extreme4

Permalänk
Medlem

Vad du har för ljudkort kan vara en stor hjälp för dom som eventuellt kan ha en lösning!
Har ingen lösning själv dock.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!