Bärbar dator för bildredigering

Permalänk

Bärbar dator för bildredigering

Nu ska människan (läs jag) som inte kan minsta lilla om datorer införskaffa en ny bärbar dator som kan hantera bildredigering i typ photoshop. Vill då införskaffa en dator som klarar det utan att jag sliter mitt hår. Har själv försökt att surfa runt och även läst tidigare trådar på forumet utan att hitta någon som riktigt passar vad jag är ute efter.

-Bildskärm helst 17" men kan även gå ner till 15"
-Kostnad MAX 17k men är ingen nackdel om det är något billigare
-Ska klara av bildredigeringsprogram
-Skärm ska va nog ok att färger ej blir helt galna osv.

Snälla snälla lite hjälp till en som skulle kunna sitta porträtt för boken "computer for dummies"

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera att titta på bärbara datorer som har IPS-skärmar för att få så bra kvalité som möjligt när du redigerar bilder. De är givetvis lite dyrare. Sen är det viktigt att du har minst 8Gb i burken, helst 16, för att det ska flytta på så bra som möjligt.

HP har flera serier bärbara datorer som är ruggigt fina. Även ASUS har fina modeller (kör en ASUS själv i mitt arbete men jag arbetar inte så mycket med bilder) du kunde kika på.

Permalänk

Tack för svar. Blev en acer nitro 5 spin. Endast 8RAM som tyvärr inte går att bygga ut men är mycket nöjd med skärmen och hoppas den räcker för det jag ska använda den till och att jag inte blev lurad av säljaren.

Skrivet av Spicebeast:

Jag kan rekommendera att titta på bärbara datorer som har IPS-skärmar för att få så bra kvalité som möjligt när du redigerar bilder. De är givetvis lite dyrare. Sen är det viktigt att du har minst 8Gb i burken, helst 16, för att det ska flytta på så bra som möjligt.

HP har flera serier bärbara datorer som är ruggigt fina. Även ASUS har fina modeller (kör en ASUS själv i mitt arbete men jag arbetar inte så mycket med bilder) du kunde kika på.

Skickades från m.sweclockers.com