Permalänk
Medlem

Dagligt bruk och plugg!

Hallå allesammans! Som titeln lyder ska jag börja studera och behöver en laptop.
Har kollat runt en del men verkar va en riktig djungel. Hade tänkt mig i prisklassen 7-9k och tänker att en i5a (vetinte om AMD är ett alternativ?) ska räcka.
Spelar även lite lättare grejer som CSGO och lite wow så nånting som helst håller till det hade varit kanon (kikat på vissa med mx150/mx250?) vetinte om det är värt att slänga in ett dedikerat grafikkort eller inte vad tycker ni ?
14" känns som ett bra alternativ eftersom jag lär springa runder lite med den kan gå ner till 13 också men tänker att jag kanske kommer tycka den är lite för liten. Ska helst inte väga för mycket heller!
Kollat en del på lenovos datorer samt huawei en del också men har inte nån erfarenhet av någon. HP har jag testat förut och båda dem gick nästan i sönder direkt så skippar helst deras produkter

Har ni några tips länka jättegärna eller om ni bara har ett råd ni vill slänga iväg som man ska tänka på skicka gärna det också! Kollat in en del studentrabatter men dem verkar inte jättevassa i nuläget!

Tack på förhand uppskattar all hjälp jag kan få så bara ös på med förslag!