Permalänk
Medlem

Tips på 3d-print tjänst

Hej på er!

Jag har en liten pryl som jag skulle vilja få 3d-printad. Det är ett verktyg för att enklare kunna öppna mekaniska switchar för tangentbord.
Jag saknar både erfarenhet, kunskap och en 3d-skrivare. Det enda jag har tillgång till är designen: Keyswitch Opener

Om någon kan tipsa om ett företag som kan tänka sig ta ett sådant här litet jobb vore jag tacksam.
Även förslag på vilket material som passar bäst.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@honoka: Jag kan nog testa printa en sådan åt dig! Är inget proffs på skrivaren men det ska nog bli ok resultat

Återkommer imorgon om hur den blev (Maskinen står på jobbet)!

Permalänk
Medlem

@Superolle: Oj, vad fint av dig att erbjuda dig att hjälpa mig! Men gör det bara om det inte ställer till det för dig på något sätt såklart

Permalänk
Medlem

@honoka: Det är så lugnt så! Den har stått still ett tag nu så det vore skönt att komma igång igen och det där ser inte ut att ta mer än någon timme att skriva ut

Edit: Med reservation för att jag är en glömsk jävel! Ska göra mitt bästa för att komma ihåg det imorgon!

Permalänk
Medlem

@Superolle: Reservation mottagen och förstådd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

@honoka: Det är så lugnt så! Den har stått still ett tag nu så det vore skönt att komma igång igen och det där ser inte ut att ta mer än någon timme att skriva ut

Edit: Med reservation för att jag är en glömsk jävel! Ska göra mitt bästa för att komma ihåg det imorgon!

Fasen Olle, har du slutat klättra i stolp nu😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har 3D skrivare och hjälper gärna till, ställer mig som frivillig nr 2. Hojta till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Det var länge sedan! Jobbat som IT-Konsult i 3år men hittade tillbaks till telekom igen!

Fast som projektledare på ett varmt och skönt kontor! 😍
Nu får de andra grabbarna klättra istället! 😎

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

@Stefflo: Det var länge sedan! Jobbat som IT-Konsult i 3år men hittade tillbaks till telekom igen!

Fast som projektledare på ett varmt och skönt kontor! 😍
Nu får de andra grabbarna klättra istället! 😎

Låter ju mycket bättre. Alltid skönt att ha egna slavar🤪

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@fecko: Tack även till dig! Jag säger till om det skulle behövas. Och här satt jag och bad om hjälp om tips för företag som kunde printa så dyker massa folk upp och erbjuder sig att hjälpa till. Det värmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Låter ju mycket bättre. Alltid skönt att ha egna slavar🤪

Precis, nu har jag ju dock bara jobbat en månad så får väl passa mig för att säga så... Än

Skrivet av honoka:

@fecko: Tack även till dig! Jag säger till om det skulle behövas. Och här satt jag och bad om hjälp om tips för företag som kunde printa så dyker massa folk upp och erbjuder sig att hjälpa till. Det värmer!

På SweClockers så finns det nog säkert en 3d-skrivare hos 50% av användarna och det du vill ha utskrivet är verkligen en pytteliten sak! Vi ska finnas här för varandra helt enkelt!

Men när jag och @fecko behöver någon som högtyckstvättar altanen eller gömmer en kropp så räknar vi med dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Precis, nu har jag ju dock bara jobbat en månad så får väl passa mig för att säga så... Än

Det är viktigt att sätta gränserna och reglerna direkt, annars får du ett helvete i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Superolle: Haha! Kroppar och altaner vet jag inget om. Men jag bakar ett galet gott majsbröd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är viktigt att sätta gränserna och reglerna direkt, annars får du ett helvete i framtiden.

Ska styra med järnhand! 💪

Skrivet av honoka:

@Superolle: Haha! Kroppar och altaner vet jag inget om. Men jag bakar ett galet gott majsbröd

Ta da!

Permalänk
Medlem

@superolle snyggt!!! Tusen tack för det. Hur lång tid tid det? Jag skriver PM för det praktiska

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@honoka: Skrev ut 5st när jag ändå var igång så det tog 3,5h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@honoka: Skrev ut 5st när jag ändå var igång så det tog 3,5h

Snyggt! Vad för typ av platta är det du har ovanpå heatbed? Kolfibermönstrat eller riktig kolfiber? Jag håller på och testar ett par olika plattor till min 3D skrivare.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

@fecko: Glasskiva med någon keramik-ish beläggning. Köpte till den när jag köpte skrivaren (Ender 3) så jag tror det är någon originalprodukt ifrån Creality

Edit: Sen glänser den av en sjuk mängd hårspray ^^

Permalänk
Medlem

@superolle Titta här! Brevet kom fram precis och det funkar perfekt Jag var eventuellt lite ivrig och råkade bryta av ett ben så väldigt bra tänkt av dig att skicka mig 5 stycken. Ska vara mer försiktig framöver! Tänk vad snälla människor det finns.

@fecko tack till dig också som tittade in och erbjöd dig att hjälpa till!

kram på er allihopa!

Permalänk
Medlem

@honoka: Jo, småpilliga saker är skrivarnas nackdel, de blir lätt sköra!

Kul att du är nöjd!