Permalänk

Kan inte se videor

Hej! Detta har varit ett problem under längre tid men bestämde mig tillslut för att fråga om hjälp.

När jag ser på netflix eller viaplay, har även hänt på enstaka låtar på spotify när de har en musikvideo, så buggar min skärm ur och startar "myrkrig". Går inte att göra något förutom att klicka alt+f4 i hopp om att stänga av videon. Har rensat datorn helt under månaderna men problemet finns kvar.

Om någon vet vad detta kan bero på och föreslå en lösning skulle det uppskattas enormt. Tack på förhand!

//EP

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Om du kopplar ur grafikkortet(fysiskt) och sedan använder moderkortets bildutgångar, fungerar det?

Kan du prova t.ex. Ubuntu via Live-USB? (starta datorn från usb med ubuntu installerat, öppna webbläsaren och testa)

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
99:e percentilen

Inkludera alltid så mycket information som möjligt om hårdvara och mjukvara när du startar en sådan här tråd.

Skrivet av CutMeDown:

/MSI z77 MPOWER// i5 2500K @3,6Ghz // Gigabyte GTX690 // Corsair 120GB SSD//Corsair TX750w// KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB// EK- Supremacy Clean CSQ// EK- FC690 GTX Backplate// EK FC690 GTX- Acetal// Alphacool NexXxoS Monsta 560mm// XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir V2 for Laing D5//

Nu behåller tråden sitt värde även när du byter signatur.

Kör du Windows? När du säger att du "rensat" datorn, menar du då att du installerat om operativsystemet helt rent?

Prova som sagt utan grafikkortet till att börja med.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

@Alling: Ber om ursäkt. Har även bytt dator under tiden jag haft detta problem så misstänker skärmen (?)

Min nya dator består av dessa komponenter:

https://imgur.com/a/woHF7GN

Och med "rensat" så menar jag att jag helt ominstallerat operativsystemet.
Kan även tillägga att det inte verkar hända på alla Netflix filmer/serier.

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av CutMeDown:

@Alling: Ber om ursäkt. Har även bytt dator under tiden jag haft detta problem så misstänker skärmen (?)

Min nya dator består av dessa komponenter:
https://imgur.com/a/PZ1Bvsy

Och med "rensat" så menar jag att jag helt ominstallerat operativsystemet.
Kan även tillägga att det inte verkar hända på alla Netflix filmer/serier.

Den korrekta länken om du vill bädda in bilden är https://i.imgur.com/B2CbYfE.png, men skriv ut komponenterna i klartext istället, så behöver man inte förlita sig på en tredje part, och inte heller filtrera bort allt skräp som bilden innehåller. Text är dessutom mer tillgängligt i allmänhet.

Om du bytt dator förstår jag att du misstänker skärmen. Men vilken skärm är det då, och hur är den ansluten? Inkludera alltid så mycket information som möjligt om hårdvara och mjukvara när du startar en sådan här tråd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CutMeDown:

Om någon vet vad detta kan bero på och föreslå en lösning skulle det uppskattas enormt. Tack på förhand!

Om du har en monitor som kör 144Hz, testa då att ställ ner den till 120Hz.
Tydligen ett känt fel som beror på att Netflix DRM (och andra) inte klarar av högre än 120Hz.

Permalänk
Skrivet av iXam:

Om du har en monitor som kör 144Hz, testa då att ställ ner den till 120Hz.
Tydligen ett känt fel som beror på att Netflix DRM (och andra) inte klarar av högre än 120Hz.

Haha, seriöst? Har streamingjättarna särskilda avdelningar med uppdrag att hålla folk borta från deras tjänster, eller vad är det frågan om?

Visa signatur