Medal of Honor: Above and Beyond för Oculus Rift

Permalänk
Relik 📜

Medal of Honor: Above and Beyond för Oculus Rift

Oculus och Respawn har precis visat ett nytt Medal of Honor, helt i VR. Känns som det kan bli ganska häftigt! Snackas om Rift nu vilket såklart är förståeligt, men vore ju riktigt ballt om det kom till Quest med..

https://www.oculus.com/blog/respawn-entertainment-reveals-the...
https://www.ea.com/news/medal-of-honor-above-beyond-announcem...

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Oculus och Respawn har precis visat ett nytt Medal of Honor, helt i VR. Känns som det kan bli ganska häftigt! Snackas om Rift nu vilket såklart är förståeligt, men vore ju riktigt ballt om det kom till Quest med..

https://www.oculus.com/blog/respawn-entertainment-reveals-the...
https://www.ea.com/news/medal-of-honor-above-beyond-announcem...

Vad tror ni?

Quest kommer kunna köra PC VR genom USB-C i november. Blir nog ballt!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Halldin:

Quest kommer kunna köra PC VR genom USB-C i november. Blir nog ballt!

Ja, såg det! Gjorde faktiskt en separat tråd.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1570403-oculus-link-ko...

Superintressant!

Permalänk
Medlem

Hmm intressant. Är det free-locomotion med? Synd man har ett WMR. Såg kul ut. Re-vive kanske fungerar hm.

Permalänk
Medlem

Ny trailer:

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det här spelet.
Hoppas dom går all in för PC och inte börjat samtidigt med nån Quest konvertering.
Kommer det vara helt exlusivt eller tids exclusivt till Oculus?
Tänkte det måste ju krävts en rejäl summa för att få EA att låta spelet vara exclusivt hos Oculus och inte släppa till Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser fram emot det här spelet.
Hoppas dom går all in för PC och inte börjat samtidigt med nån Quest konvertering.
Kommer det vara helt exlusivt eller tids exclusivt till Oculus?
Tänkte det måste ju krävts en rejäl summa för att få EA att låta spelet vara exclusivt hos Oculus och inte släppa till Steam.

Kommer ej till Quest och är exklusivt till Rift store då det är finansierat av Oculus.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kommer ej till Quest och är exklusivt till Rift store då det är finansierat av Oculus.

Det tycker jag är bra.
Att Oculus inte överger PC plattformen bara för att ett native Quest spel säljer bättra än den ev motsvarande PC versionen.
Man kan gärna göra en enkom Quest version senare men om det hade gjorts samtidigt så hade PC versionen fått lida.

Ok då förstår jag varför det blir exclusivt 👍

Permalänk
Medlem

Respawn: Medal Of Honor VR Multiplayer Includes TDM, Domination, Sabotage, And More

https://uploadvr.com/respawn-medal-of-honor-vr-multiplayer-mo...

Permalänk
Medlem

MEDAL OF HONOR: ABOVE AND BEYOND IS PUSHING THE CLASSIC FRANCHISE FORWARD IN EXCITING NEW WAYS

https://press-start.com.au/features/2020/08/31/medal-of-honor...

Permalänk
Medlem

Snart dags för release: 11 december, det vill säga nästa fredag. Lite oschysst att Cyberpunk blev framputtat till 10 december bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kommer ej till Quest och är exklusivt till Rift store då det är finansierat av Oculus.

Skrivet av Molotov:

Det tycker jag är bra.
Att Oculus inte överger PC plattformen bara för att ett native Quest spel säljer bättra än den ev motsvarande PC versionen.
Man kan gärna göra en enkom Quest version senare men om det hade gjorts samtidigt så hade PC versionen fått lida.

Ok då förstår jag varför det blir exclusivt 👍

Kan för nya läsare påtala att Oculus har omvärderat detta och Medal of Honor lanseras även på Steam. Eventuellt kommer fler Oculusexklusiva spel dit också. Oculus har även sagt att dom ska titta på möjligheten att göra en Questversion av Medal of Honor efter PC-releasen, därmed inte sagt att det blir något.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser kul ut, roligare än Pop 1

Verkar vara likande "gamla" mohaa, fast i VR

Gillar dock inte att sniper ser väldigt "pop 1" ut

Permalänk
Medlem

Medal of Honor: Above and Beyond’ Multiplayer Details – Cross-play, Team-size, Servers, & More

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-beyond-vr-multi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Medal of Honor: Above and Beyond’ Multiplayer Details – Cross-play, Team-size, Servers, & More

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-beyond-vr-multi...

Holy crap, min hype klev upp flera nivåer, trodde det bara skulle vara single player.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Medal Of Honor: Above And Beyond Recommended Specs Are Very High

https://uploadvr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-recommen...

CPU: Intel i7 9700K (or comparable AMD)

RAM: 16GB DDR4

Graphics Card: NVIDIA RTX 2080

“And whatever you do, please make sure you use an SSD to play this game,” Doran added.

Permalänk
Medlem

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-prev...

Road to VR verkar inte vara så imponerad i sin Preview.

Det förvånar mig att man som utvecklare 2020 i ett "FPS" i VR inte lärt sig basic mechanics som spel som Boneworks, Pavlov, H3VR redan lagt en bra grund för.
Varför ska man uppfinna hjulet engång till så det blir styltigt?

Även HL:A kändes lite gammalt på det (vapenhantering)men gjorde mycket annat bra så det "kompenserades"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Medal Of Honor: Above And Beyond Recommended Specs Are Very High

https://uploadvr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-recommen...

CPU: Intel i7 9700K (or comparable AMD)

RAM: 16GB DDR4

Graphics Card: NVIDIA RTX 2080

“And whatever you do, please make sure you use an SSD to play this game,” Doran added.

Va är det för headset de tänker på? För gpu kravet bör ju va rätt mycket lägre om man har en vive istället för vive Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Va är det för headset de tänker på? För gpu kravet bör ju va rätt mycket lägre om man har en vive istället för vive Pro.

Det framgår inte, men upplösningen som renderingen sker vid går ju att styra ändå.

En till sak: det krävs 340GB utrymme för att packa upp spelet. Jag är helt körd med 4670K/1070/16GB/256x2GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det framgår inte, men upplösningen som renderingen sker vid går ju att styra ändå.

En till sak: det krävs 340GB utrymme för att packa upp spelet. Jag är helt körd med 4670K/1070/16GB/256x2GB.

Oof, blev att städa på mina speldiskar för att skaka fram 340GB >.<

Permalänk
Medlem

Kräver nu ”bara” 180GB

Many of you noticed the large install space required for installing MOH from the Oculus client. We have introduced an Oculus client-side optimization that lowers this requirement to 180GB and are updating the recommended specs accordingly.

Permalänk
Medlem

Nu lanserat, 60 euro på Steam men 60 dollar på Rift store. Blir ca 615kr vs 505kr.

Recensionerna verkar vara åt mediokert-hållet tyvärr så för egen del lika bra att invänta en rea samt se ifall dom putsar på det efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nu lanserat, 60 euro på Steam men 60 dollar på Rift store. Blir ca 505kr vs 615kr.

Recensionerna verkar vara åt mediokert-hållet tyvärr så för egen del lika bra att invänta en rea samt se ifall dom putsar på det efter release.

Samma här, verkar inte vara mycket att hänga i granen.
Nästa VR skjutar spel får bli H3VR, flera år sen jag spelade det senast känns det som och det uppdateras fortfarande

Permalänk
Medlem

Spelat lite SP och MP.

SP: Lite väl mycket stå på samma ställe och skjuta på tyskar i några minuter för att sen hoppa till nästa scen.
MP: Helt OK, kört lite Deathmatch och Domination, känns som potentialen för spelet ligger här.
Tycker det känns lättare att träffa i MoH än i både Pavlov och Contractors.

Sen, Garand bombombombombombombombom PING!

Permalänk
Medlem

Verkar i alla fall som att dom kommer försöka fixa spelet:

Citat:

By early next week, maybe even sooner than that, we will release a patch that includes:

Smooth turning.
Removes the mission victory screen in between levels, but keeps it at the end of missions.
Unlocks the Gallery content from the start of the game.
Fixes weapon grabbing issues in Quartermaster.
Other misc. bug fixes and quality of life improvements.

We are also working on the next patch after this one. I will post the specific plans for that release when they are more concrete. We're trying to balance the scope of each patch vs our ability to release fixes and improvements quickly.

I can confirm that the team is in the middle of working on implementing additional visual scaling options. We hope to get this out as soon as possible, but it wont be in the first patch.

We are committed to listening to the community and trying to fix/adjust as many things as we are able to.

I övrigt flyter det mycket bättre på Rift store på grund av att Oculus SDK används där.

Permalänk
Medlem

Köpte häromdagen men har inte lyckats få igång det än.

Varierar mellan Video out of memory och att krasha utan felmeddelanden. Testat allt, (ddu, ominstallation av spel etc)

Det med ett 3080 och en 3600. Någon mer som har haft samma problem? Hade gärna testat innan jag refundar men är lite tidigare sårad av Cyberpunk så detta blev för mycket.

Spel har aldrig varit så dåliga vid release som nu.

Permalänk
Medlem

Första uppdateringen ute. Låter lovande att dom jobbar på skavankerna:

Citat:

I am still chasing the process by which we can get the Oculus API supported in the Steam version of the game.

Thank you for your continued support!

-----

1.19 Notes:

Our first update. We really appreciate the time everyone took to share their feedback at launch.

New “Smooth Turning” Option

• By popular demand, you can now choose Smooth Turning as an alternative to the default Flick Turning.

• Try it out by going to the Options menu, clicking on the “VR Comfort” section, and setting “Turn Style” to “SMOOTH”.

• You can further adjust the “Smooth Turn Speed” value here (default 50%) to find what works best for you. This only has an effect when smooth turning is enabled.

Streamlined Mission Progression

• We removed all the "Victory!" screens from level progression.

• You now only get a completion screen when you beat one of the six missions.

Quartermaster Area Changes

• It is now much easier to pick up weapons from the tables and weapon racks.

• Health Packs now respawn after a short duration.

All Videos in the Gallery are Unlocked from the Start

• All of the Gallery content — every location, interview, and 360-degree panorama — is now unlocked from the very beginning.

• Originally they would unlock as you played through the campaign, but now you can watch them in any order.

Louder M1 Garand “Ping” Sound

• Louder. We made it louder. You asked for it, we’re more than happy to oblige.

Other Changes:

• No longer need to choose "Equip" when selecting a multiplayer avatar.

• In Multiplayer menus, fixed an issue with the party invite Accept and Decline buttons being difficult to press.

• When launching the game for the first time, the initial Options menu now displays correct localized text.

• Fixed a respawn issue with the landmines in the the Mission 2 Live Fire Gauntlet.

• Fixed an issue with truck collision in the Avalanche level.

• Various under the hood fixes and optimizations

Thank you again for the feedback! Keep your eyes peeled for another update coming later this week