Permalänk

startkit för etsa egna kretskort?

såg på elfa att dom ahde d förr men hittar inte d längre =( o vet inte vad man ska ha....

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Vet inte om hur det är på elfa men det har på classes annars för typ 150:- har jag för mig. köpte mitt ets kitt där.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

fins på www.kjelloco.se tror jag...

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

På kjell o Co så finns det.

Vad hade du tänkt dig för ets kitt?
Sån man kör med UV eller med Pulver o vatten?

89319
KEMO Kretskortssats 29:-

89409
Etsmedel för kopparlaminat 29:-

Sen behöver du bara en penna som har nått lack aktigt så att inte etsmedlet gnager igenom de.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Jag kör med UV OCH pulver med vatten jag

Start-kittet har nummer 49-576-01 på Elfa, och finns under Monteringsmaterial / Mönsterkort -> Mönsterkorttillverkning -> Kemikalier -> Kretskortsutrustning. Glöm inte UV-ljuset

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Jag kör med UV OCH pulver med vatten jag

Start-kittet har nummer 49-576-01 på Elfa, och finns under Monteringsmaterial / Mönsterkort -> Mönsterkorttillverkning -> Kemikalier -> Kretskortsutrustning. Glöm inte UV-ljuset

ljuset som är så billigt...

Permalänk

Bygg en UV-låda. Det är billigare. (Men fortfarande dyrt) Finns beskrivning hos Kjell & Co nånstans.

Såna där små ansiktssolarium funkar också bra. Alltså de med en avlång stark-som-fan kvartslampa i mitten av reflektorn. Vet inte hur det funkar med de stora med långa UV-lysrör, men jag har för mig det är fel våglängd på ljuset.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Bygg en UV-låda. Det är billigare. (Men fortfarande dyrt) Finns beskrivning hos Kjell & Co nånstans.

Såna där små ansiktssolarium funkar också bra. Alltså de med en avlång stark-som-fan kvartslampa i mitten av reflektorn. Vet inte hur det funkar med de stora med långa UV-lysrör, men jag har för mig det är fel våglängd på ljuset.

adress =
www.kjell.com/kjellfakta/uvbox

Permalänk

Kan någon förklara hur man går tillväga om man vill etsa med pulver?
alltså bara en kort beskrivning hur själva etsningen går till?
Blir det bra resultat?

Permalänk

Det ingår en liten lätt beskrivning i en av mina artiklar hur man etsar med detta pulver.

http://madmodders.se/moddningar/knightrider/knightrider3.html

Den sidan samt den efter.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Man kan belysa med det mästa faktiskt. Allt ifrån Vanligt soljus (typ 15min utomhus en solig sommardag) till vanliga lysrör.
Blacklight lysrören funkar toppen. 3-5min.

Allt beror på tiden bara.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

va e bäst att köpa uv på burk eller penna ska måla på mitt chassi?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
va e bäst att köpa uv på burk eller penna ska måla på mitt chassi?

Tror inte att du riktigt förstått detta. Man kan ha UV till mer än att få saker att lysa ;).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Jaa men asså ja ska ha lite lysande effekter på mitt chassi så då undrar ja de?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Stisse: Många gamla trådar du har dragit upp för att fråga detta

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk

Ja, hittar man en gammal tråd som är äldre än ett par veckor som man vill säga nånting i, så startar man en ny tråd, och länkar till den gamla om den är av betydelse.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Det funkar mycket bra med vanliga lysrör.
Jag har kört med lysrörslampa skrivbordsmodell utan några bekymmer.