Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Jag har spelat D3 sen det släpptes, men ser mig ändå som en casual då det kan gå lite tid mellan spelsessionerna. Dock så tyckte jag att svårighetsgraden i vanilla var bra.
Kommer ihåg hur svårt det var att döda Belial...
Min första legendary var en Witching Hour med Int som main stat. Men den höll länge
Spelade DH då.

Gillade AH också, hade inga problem med det. Men samtidigt så grät jag ju inga större tårar när det försvann samt att jag förstod varför dem försvann.

Så nånstans hoppas jag på ett svårare spel samt att det ska kosta att dö, t.ex exp och pengar.
Som det är nu i D3 så det gör ju inget att dö, medans i D2 som jag kommer ihåg det så höll man sig undan mera.
Ett clan/guild AH, man kan köpa och sälja fritt i klanen men är man klanlös så har man inte samma frihet?

Permalänk
Medlem

Går de tillbaka till den mörka tonen som ettan och till viss del tvåan, samt att storyn är åtminstone dubbelt så lång som trean, så kan jag vara intresserad.

Och inget AH. Loot ska komma från att döda monster och bossar. Punkt!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

[start rant]
Lagt ner rent för mycket tid på D3 och är en av dom få som tycker att spelet blivit sämre på senare dagar (skiftet skedde någonstans direkt efter 2.0).
Struntar helt ärligt i storyn. Bryr mig inte om att Deckard mötte sin död i form av en fjäril. Det gör varken till eller från när man äntrar 1000+ timmar av grind.
Att det ser ut som wow har jag lärt mig leva med. Att vi bara får vara 4 pers i ett party är ok. Always online är inte hela världen.

Men.

Att fimpa trading var det dummaste som dom gjort i min mening. AH var ingen bra lösning men att rätt upp och ner ta bort möjligheten är vansinnigt i ett loot baserat spel.

Blizzards lösning med att istället peppra skärmen med legs var helt fel väg att gå (ska inte legendaries vara svåra att få?).
Deras mantra att det känns mer givande att spela spelet och få sina egna drops är ju så urvattnat när allt som droppar är mer eller mindre obrukbart per deras egen design (6pc set eller stanna kvar på torment 1).
Sen finns där en lista med grejer dom gjorde fel från start och som jag förstår är svåra/omöjliga att backa på, bl.a
* Att vapen är den största faktorn i dps är heltokigt.
* Dom gjorde dina val mer eller mindre oviktiga (inget passivt träd, on-the-fly respecs os.v).

Jag klamrade mig fast länge och körde de vanliga "2 veckorna av nya säsongen" men jag kan inte motivera mig själv att göra det längre när man når gr100 och landar i paragon-farm inom 48h från säsongsstart.

Jag är försiktigt entusiastisk inför ett D4 men är samtidigt rädd att det blir mer enligt exakt samma recept fast med ny grafik.
Det behöver bli ett multifaceterat spel där "vanligt folk" kan glida in en halvtimme om dagen och ha roligt men samtidigt en del som inte håller handen och belönar dig för att du lyckats logga in utan kräver att du lägger ner mer tid. Viktigast av allt är att Blizzard vidhåller denna gränsdragning oavsett hur mycket den första gruppen skriker...

Hur mycket jag än må klaga på D3 så är det ett bra spel och det känns bra mekaniskt så hoppas verkligen att dom lärt sig något och D4 blir vad jag hoppas på.
[end rant]

TLDR; Förhoppningsvis blir man positivt överraskad på fredag!

Permalänk
Medlem

Ladda era telefoner nu! Diablo 4 is coming

Permalänk
Medlem

Frågan är om det blir ännu ett isometriskt diablo. Själv skulle jag gå med på ett dark souls/tredje person med betydligt mörkare tema och bättre grafik. Vore kul att kunna zooma in i detalj på sin karaktär, gear, bossar osv. Det kanske skulle göra spelet långsamt och ospelbart iof.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Jag har spelat D3 sen det släpptes, men ser mig ändå som en casual då det kan gå lite tid mellan spelsessionerna. Dock så tyckte jag att svårighetsgraden i vanilla var bra.
Kommer ihåg hur svårt det var att döda Belial...
Min första legendary var en Witching Hour med Int som main stat. Men den höll länge
Spelade DH då.

Gillade AH också, hade inga problem med det. Men samtidigt så grät jag ju inga större tårar när det försvann samt att jag förstod varför dem försvann.

Så nånstans hoppas jag på ett svårare spel samt att det ska kosta att dö, t.ex exp och pengar.
Som det är nu i D3 så det gör ju inget att dö, medans i D2 som jag kommer ihåg det så höll man sig undan mera.
Ett clan/guild AH, man kan köpa och sälja fritt i klanen men är man klanlös så har man inte samma frihet?

Det är ju bara att spela Hardcore, då kostar det att dö.
Har haft ihjäl ett par tuffa hjältar av misstag...

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Jag är jätte hypad på Diablo 4! Även fast det finns knappt någon info på spelet kommer jag förhandsboka det då poe och andra diablo kloner duger inte för mig

Permalänk
Medlem

Min högsta önskan med ett nytt diablo är att det INTE ska gå att göra en skill/stat reset. Det var ju hela tjusningen med D2, att grinda med en askass PvE build som levla sjuuuuukt långsamt, men som sen kötta allt i sin väg i PvP. Hängivenhet lönade sig.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är ett mycket trevligt spel nuförtiden. Synd bara Blizzard inte har satsat mer på nytt innehåll och expansioner.

Det är något speciellt med "Känslan" i Blizzards spel. Kontrollerna brukar vara så sjukt tighta i jämförelse med andra spel. Går inte jämföra kontrollen i POE mot D3 t.ex. då D3 har mycket tightare och responsivare kontroller.

Permalänk
Medlem

Kommer blizzcon att streamas från någon stans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Kommer blizzcon att streamas från någon stans?

Jag tror att öppningsceremonin brukar streamas gratis. På Twitch brukar den finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Jag tror att öppningsceremonin brukar streamas gratis. På Twitch brukar den finnas.

Tror att den är gratis? Kostar det pengar att se hela?

Permalänk
Medlem

vadå har ni tröttnat på 2an :). jag kör faktiskt 2an vid ladder reset och ett par veckor efter tills jag är ensam kvar med 999999999 bots.

får se om 4an kan bli något, hoppas dom tittar noga på 2an och tvingar alla i teamet som inte spelat det att spela det.

annars skulle en remaster på 2an med ett par nya akter inte sitta helt fel och ännu värre ubers, kanske några nya uber demoner som inte ens crusching blow funkar på

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Tror att den är gratis? Kostar det pengar att se hela?

Ja, det kostar pengar att se hela Blizzcon, med alla paneler osv. Men öppningsceremonin och all E-sport är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Ja, det kostar pengar att se hela Blizzcon, med alla paneler osv. Men öppningsceremonin och all E-sport är gratis.

Okej. Det va tråkigt att höra. Men dom streamar när dom avslöjar eventuella nya spel hoppas jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Okej. Det va tråkigt att höra. Men dom streamar när dom avslöjar eventuella nya spel hoppas jag?

Vill du se vad som kommer att släppas live, så får du köpa en blizzcon biljett och åka dit eller köpa en Virtual Ticket för att få tillgång till streamen. Blizzard mjölkar pengar så mycket de kan gällande såna här grejer tyvärr...

OnT: Jag är sugen på ett Diablo 4 som är annorlunda från D3. Finns mycket roligt med D3, men deras säsonger har inte gett något nytt och roligt på länge. Seasonal Buffs var en kul grej, men i grunden så blev det ändå samma sak.
Men med tanke på Blizzards senaste eskapader så är jag nog ganska negativt inställd till att stödja bolaget alls.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Vill du se vad som kommer att släppas live, så får du köpa en blizzcon biljett och åka dit eller köpa en Virtual Ticket för att få tillgång till streamen. Blizzard mjölkar pengar så mycket de kan gällande såna här grejer tyvärr...

Jahapp, Då får man vänta på att sweclockers skvallrar då

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Okej. Det va tråkigt att höra. Men dom streamar när dom avslöjar eventuella nya spel hoppas jag?

Skrivet av 50Spaenn:

Vill du se vad som kommer att släppas live, så får du köpa en blizzcon biljett och åka dit eller köpa en Virtual Ticket för att få tillgång till streamen. Blizzard mjölkar pengar så mycket de kan gällande såna här grejer tyvärr...

OnT: Jag är sugen på ett Diablo 4 som är annorlunda från D3. Finns mycket roligt med D3, men deras säsonger har inte gett något nytt och roligt på länge. Seasonal Buffs var en kul grej, men i grunden så blev det ändå samma sak.
Men med tanke på Blizzards senaste eskapader så är jag nog ganska negativt inställd till att stödja bolaget alls.

Vad jag minns så brukar nya spel och expansioner osv annonseras under öppnings ceremonin. Det är panelerna som är låsta bakom Virtual ticket.

Permalänk
Medlem

Förut var det verkligen spännande när Blizzard sökte nytt folk till ett hemligt projekt.. nu kan jag faktiskt bry mig mindre.

Permalänk
Medlem

@Kablash: VIlken tid imorgon (svensk tid) börjar öppningsceremonin?

Permalänk
Medlem

@llxt: 19:00 CET

Permalänk

Ett diablo4 med lite mörkare känsla från D1 & D2, runord & lite "old-school" upplägg skulle vara riktigt nice, Tror Diablo 1 DEMO var ett av dom första spelen jag spelade och tycker fortfarande Diablo 1 är bland de bästa som gjorts, tätt följt av Diablo 2. Sen tycker jag personligen dom crashade storyn i D3. har nördat ner mig ganska mycket i storyn, läst dom flesta böckerna sedan The Sin War book one och kan verkligen rekomendera dom förövrigt

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte jag skulle vara så pass förväntansfull och nyfiken inför ett nytt Diablo - men satan i gatan, jag är fan det. Det är upp till Blizzard att sälja in det såklart, men jag är redo! Visa mig vad ni har och erbjuder.

Permalänk
Medlem

Det är natt natt för blizzard om ryktet om diablo 4 blir ett FPS är sant.

Permalänk
Medlem

Spekulation / Rykte.

Taget från reddit - Någon som fått tag på ännu en inscannand sida från Diablo art book.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/dpzeqz/lilith_holdin...

Samt varningsskylten utanför Blizzcon bådar ju för ett mycket mörkare tema, så antagligen Diablo cinematic inkommande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge86:

Spekulation / Rykte.

Taget från reddit - Någon som fått tag på ännu en inscannand sida från Diablo art book.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/dpzeqz/lilith_holdin...

https://i.imgur.com/wt6jLuP.jpg

Samt varningsskylten utanför Blizzcon bådar ju för ett mycket mörkare tema, så antagligen Diablo cinematic inkommande.

https://i.imgur.com/OclLZdD.jpg

Jo, det mesta pekar ju på att det blir ett mer "dark and gritty" än d3, å andra sidan skulle den där postern kunna betyda att man skymtar en bröstvårta i två sekunder :>

Jag är som vanligt pepp och taggad på D4! Däremot lär vi väl få vänta länge på release tyvärr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Förut var det verkligen spännande när Blizzard sökte nytt folk till ett hemligt projekt.. nu kan jag faktiskt bry mig mindre.

Håller med. Även om jag fortfarande är en aning intresserad av vad de kommer med, samt att jag spelar WoW Classic ibland.

ActiBlizz känns mest som ett nytt EA numera.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Okej. Det va tråkigt att höra. Men dom streamar när dom avslöjar eventuella nya spel hoppas jag?

Allt intressant har en tendens a poppa upp på Youtube strax efter det visats. Lugna puckar.

Paying is for suckers.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogge86:

Spekulation / Rykte.

Taget från reddit - Någon som fått tag på ännu en inscannand sida från Diablo art book.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/dpzeqz/lilith_holdin...

Här verkar hela vara fast lite lågupplösta bilder.
https://imgur.com/gallery/qtZJoNC

Permalänk
Medlem

Pls be good

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb