att göra en Windows boot USB på Snow Leopard

Permalänk
Medlem

att göra en Windows boot USB på Snow Leopard

Hej

Jag försöker installera om Windows på en pc. Jag laddade respektive .iso fil (Win 8.1). Tyvärr när jag skulle göra en bootable usb-sticka får ja hela tiden medellandet att vissa mappar går det inte att kopieras till usb-minnet för att "eftersom det har samma namn som ett objekt på målvolymen och den volymen skiljer inte på stora och små bokstäver i filnamn"!

P.g.a. detta kopieras inte hela innehållet och därefter kan jag inte installera Win. Alltså innehållet blir ofullständigt och installationsprogrammet fastnar.

USB-minnet är formaterad med exFAT och den dator som jag har som arbetsredskap är en Mac med Snow Leopard!

Hur kan man gå vidare och få ett komplett innehåll?

Tack på förhand!

Visa signatur

CDan

Permalänk
Medlem

Fat32 så vitt jag vet som filsystem.
Edit: länk raderad 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Vad menar du?

Av det jag vet "FAT32 is compatible with more very old operating systems. However, FAT32 has limits on single file size and partition size, while exFAT does not. Compared with FAT32, exFAT is an optimized FAT32 file system that can be widely used for removable devices of large capacity". Därav jag formaterade minnesstickan i exFAT.

Saken är att Mac OS på Snow Leopard har en begränsning som gör att det kopieras inte alla filer p.g.a. det jag förklarade i första inlägget.

Nån som kan hjälpa?

Visa signatur

CDan