Permalänk
Medlem

Min msi laptop startar inte längre!

Hej, det är så att jag har en laptop med modellen msi gt72s 6qe 655ne som inte starta.
Tidigare var det så att jag var tvungen att ha laddare i laptop annars stängs det av. Det finns batteriet i laptop men står att den inte laddar och stannar på 0%. Men det bekymmer mig inte då jag ändå har laddare i laptop jämt. Igår kväll när jag satt och spelade ett spel så började de stängas av och därefter inte startat. Har testat med att hålla power knappen i 30 sek men verkar inte fungera.

Nån som vet?
Nåt jag kan göra själv innan jag lämnar in den på service.

Permalänk
Medlem

Tjena

Är kontakten till laddaren hel? Dom tenderar att gå sönder lätt
Hade en laptop förut som inte ville igång men gick igång när jag tog bort batteriet (batteriet var avtagbart).

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Tjena

Är kontakten till laddaren hel? Dom tenderar att gå sönder lätt
Hade en laptop förut som inte ville igång men gick igång när jag tog bort batteriet (batteriet var avtagbart).

Tog bort batteriet men fungerar ej. Ska byta en laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, jag skulle precis in här och starta en tråd angående just samma sak. Har själv en msi gt72 (https://www.msi.com/Laptop/GT72-2QE-Dominator-Pro/Specificati...) och det gäller väl samma sak för dig att vanliga laddare ej är starka nog att driva den typen av laptop du och jag har.

Någon som vet vart man kan få tag på laddare som kan köra den typen av laptop?

Permalänk

Sitter själv med en helt ok Sony Vaio som saknar batteri och jag fick den av en vän,har satt i en xtra minnesmodul men den verkar stendöd! Hoppas att det var minnesmodulen för den fungerade veckan innan någon stal datorväskan laddaren men hen trodde väl att Sonyn var i väskan😁

Skickades från m.sweclockers.com