Skrivbordsbakgrund

Permalänk
Medlem

Skrivbordsbakgrund

Hej, har någon mer kunnig lust att förbarma sig över min okunskap? Var på Orsa rovdjurspark och hade turen att få se spralliga glada Amurtigrar som busade i snön. Fick riktigt bra bilder på desamma. Högerklickade på bilden i min bärbara och bad att få den som skrivbordsbakgrund, det gick bra. Men hoppsan Kerstin, när jag så kommer hem och slår på min stationära dator så har tigern även hoppat in där. Hur gick det till? Är det Microsoft och Windows som tar sig friheter, eller är det Google? Eller är det jag som har en nätverksinställning som jag inte begriper eller är medveten om?
Kan någon guida mig så jag kan återta kontrollen över min information?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Hej, har någon mer kunnig lust att förbarma sig över min okunskap? Var på Orsa rovdjurspark och hade turen att få se spralliga glada Amurtigrar som busade i snön. Fick riktigt bra bilder på desamma. Högerklickade på bilden i min bärbara och bad att få den som skrivbordsbakgrund, det gick bra. Men hoppsan Kerstin, när jag så kommer hem och slår på min stationära dator så har tigern även hoppat in där. Hur gick det till? Är det Microsoft och Windows som tar sig friheter, eller är det Google? Eller är det jag som har en nätverksinställning som jag inte begriper eller är medveten om?
Kan någon guida mig så jag kan återta kontrollen över min information?

Har du onedrive aktiverat på datorn?
Alla mina bilder jag tar via min iphone i detta fall finns på både min mac och windows datorer då jag har både icloud och onedrive molnet på telefonen.
De kanske laddas upp automatiskt till molnet eller om du kanske har en annan som gör det än onedrive och icloud?
Bara det jag kan komma att tänka på som kan spara filer mellan enheterna😛

Permalänk
Medlem

Kan det vara den här inställningen:

Om synkronisering av inställningar på Windows 10-enheter
När Synkronisera inställningar är aktiverat synkar Windows inställningarna du väljer mellan alla dina Windows 10-enheter som du loggar in på med ditt Microsoft-konto.
Obs!
Du kan också synkronisera dina inställningar för ett arbets- eller skolkonto, om det tillåts av din organisation. Mer information om hur Azure Active Directory och Enterprise State Roaming fungerar för att synkronisera användar- och appinställningar till molnet finns i Översikt över Enterprise State Roaming.
Du hittar Synkronisera inställningar genom att välja Start Windows logo Start button och sedan Inställningar Gear-shaped Settings icon > Konton Contact icon > Synkronisera dina inställningar Circular arrows Sync icon.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@sp1k3n: Tack nu fattar jag.