Google Stadia får 120 nya spel under 2020

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får 120 nya spel under 2020

Efter en något skakig lansering planerar Google att sjösätta en mängd nya titlar under 2020, med tio tidsexklusiva spel

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master
Citat:

Den som vill strömma spel på telefonen kan i dagsläget endast använda Googles egna Pixel-familj.

Detta är en sanning med modifikation. Ja, det är de enda som stöds via appen. Men om du surfar in till https://stadia.google.com/home i Chrome och kräver desktop-versionen av sidan, så fungerar det faktiskt precis som på datorn hemma.

Ett stök är om du inte har en Stadia controller, då behöver du mekka lite för att mappa en vanlig bluetooth/USB-kontroll att fungera. Jag spelade på min Galaxy S9 med min Xbox Elite 2 via bluetooth utan problem på det sättet.

Guide för detta:
https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/e11897/how_to_get_st...

Another way to do the last point is copying the line of code into the URL bar on your phone with javascript: in front of it, making it javascript:gg = navigator.getGamepads; navigator.getGamepads = function(){ g = gg.apply(navigator); if (g[0] !== null) { g0 = {}; for(var property in g[0]){g0[property] = g[0][property]}; g0.mapping="standard"; return [g0, null, null, null]}; return g; } This way you don't need to touch the remote devtools at all.

Dold text
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande inte en intressant produkt. Upplever det som bortkastade pengar att köpa spel på den tjänsten. Man är ju van att de flesta Google alster hamnar inom kort på Google Graveyard.

Permalänk

@anon246659: Är det lite som att behöva köpa filmerna till Netflix men ändå behöva betala en månadsavgift?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Berrabub: Är det lite som att behöva köpa filmerna till Netflix men ändå behöva betala en månadsavgift?

Pro-varianten i alla fall! Då betalar du månadsavgift men måste ändå köpa spelen per styck också.
För att kunna spela i 4K (i de fåtal titlar som stödjer det) och med 5.1-ljud. Typ.

Nä, jag är inget fan av denna modell utan kommer fortsätta på mitt Steam-bibliotek!

Permalänk
Medlem

Tidsexklusiva spel för icke-strömmande plattformar är en grej som jag har motstridiga åsikter om men för strömmande plattformar? Suck, är väl bra bara att det inte är permanenta exklusivitetsavtal iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Berrabub: Är det lite som att behöva köpa filmerna till Netflix men ändå behöva betala en månadsavgift?

Exakt! Den dagen det fungerar att få spela vilket spel man vill till en fast månadskostnad, då blir det intressant!

Permalänk
Medlem

Om Google vill få fart på detta får de ta och plocka fram stora plånboken och köpa exklusivitet för nån riktig kioskvältare, typ Cyberpunk.

Jag hoppas dock verkligen att detta INTE händer!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHead:

Exakt! Den dagen det fungerar att få spela vilket spel man vill till en fast månadskostnad, då blir det intressant!

Det där låter som en utopi. Många hänvisar till Netflix även om streamingmarknaden för film och serier blir mer och mer fragmenterat med åren.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Eftersom dessa typer av tjänster beror på din nätverksuppkoppling så kommer det aldrig bli en intressant produkt så det är så stora variationer med hur folk upplever lagget/inputlag

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Stadia kommer klara sig hela året.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Berrabub: Är det lite som att behöva köpa filmerna till Netflix men ändå behöva betala en månadsavgift?

Stämmer. Det ska dock bli möjligt att spela utan månadsavgift och bara behöva köpa spelen. Dessutom ska prenumerationstjänster så som Uplay+ och EA Access komma, där du kan spela spel utan att behöva köpa dem.

Skrivet av Fatmajk:

Eftersom dessa typer av tjänster beror på din nätverksuppkoppling så kommer det aldrig bli en intressant produkt så det är så stora variationer med hur folk upplever lagget/inputlag

Inte provat Stadia, men provade Steam Streaming tjänst och fungerade över förväntat. Spelade felfritt med riktigt bra latenser på ett ADSL-nätverk

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Provat stadia idag för första gången via macbooken och det funkar bättre än väntat via 100-100 med wifi. Dock ingen höjdare att spela med Mac Musen då man inte kan scopa och skjuta.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur detta kommer utvecklas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Inte provat Stadia, men provade Steam Streaming tjänst och fungerade över förväntat. Spelade felfritt med riktigt bra latenser på ett ADSL-nätverk

Kör du med kabel eller över WiFi?

Permalänk
Medlem

Jag har snart kört igenom RDR2 på Stadia. Fungerar utmärkt! Kul att fler spel kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dessutom ska prenumerationstjänster så som Uplay+ och EA Access komma, där du kan spela spel utan att behöva köpa dem.

Det gjorde "konsolen" mer intressant för mig (inte för att det kommer bli någon för det). Stadia skulle haft en egen prenumerationstjänst från början imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Stämmer. Det ska dock bli möjligt att spela utan månadsavgift och bara behöva köpa spelen. Dessutom ska prenumerationstjänster så som Uplay+ och EA Access komma, där du kan spela spel utan att behöva köpa dem.

Detta måste väl vara begränsat till Stadia Pro? Känns lite för bra att man ska kunna spela gratis-Stadia hur mycket som helst med massor med spel när man ändå prenumererar på Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Känns som en kul grej men borde släppts om 2-3 år istället IMO.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kör du med kabel eller över WiFi?

Körde över WIFI med Telias egna router. "Server"-datorn som jag streamade till var dock kopplad via ethernet och fiber via Ownit.

Skrivet av m4gnify:

Det gjorde "konsolen" mer intressant för mig (inte för att det kommer bli någon för det). Stadia skulle haft en egen prenumerationstjänst från början imo.

Är beredd att hålla med

Skrivet av Hulle:

Detta måste väl vara begränsat till Stadia Pro? Känns lite för bra att man ska kunna spela gratis-Stadia hur mycket som helst med massor med spel när man ändå prenumererar på Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag inte, troligen kommer Google att ta en viss procent från prenumerationen på EA/Ubisoft. Känns även lite för bra att man kan köpa ett enda spel, och därefter i teorin få obegränsad uppkoppling till servrarna hur länge som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det känns som att för sweclockers-publiken måste Geforce Now vara mer attraktivt än Stadia. Spelen köps via Steam eller Epic Games Store och är inte låsta till streamingtjänsten. Eftersom Geforce Now praktiskt taget är PC serverhårdvara med dessa tjänster installerade fungerar även cloud saves. Du kan med andra ord spela på en biffig PC i hemmet, men sedan, på resande fot fortsätta där du slutade på din laptop eller mobiltelefon (och ja den appen har bred kompatibilitet). Man får tillgång till hela sitt befintliga spelbibliotek + ~50st gratisspel som ingår. I dagsläget är streaming-tjänsten gratis, däremot måste man signa upp för deras beta-program för att få access till den.

Däremot vet jag inte riktigt vad som har hänt med de fysiska Shield-produkterna i Sverige. De har blivit onödigt dyra. Jag köpte min (16GB) 2015 årsmodell för 1500kr med handkontroll. Den billigaste (8GB) går idag för 2000kr och "pro"-varianten (hahahaha, 16GB) kostar närmare 3000 (vad händer egentligen?)

Vilket fall som helst, ställer man upp Stadia och Geforce Now tycker jag ändå att värdet av Geforce Now är mycket högre.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Det känns som att för sweclockers-publiken måste Geforce Now vara mer attraktivt än Stadia. Spelen köps via Steam eller Epic Games Store och är inte låsta till streamingtjänsten. Eftersom Geforce Now praktiskt taget är PC serverhårdvara med dessa tjänster installerade fungerar även cloud saves. Du kan med andra ord spela på en biffig PC i hemmet, men sedan, på resande fot fortsätta där du slutade på din laptop eller mobiltelefon (och ja den appen har bred kompatibilitet). Man får tillgång till hela sitt befintliga spelbibliotek + ~50st gratisspel som ingår. I dagsläget är streaming-tjänsten gratis, däremot måste man signa upp för deras beta-program för att få access till den.

Däremot vet jag inte riktigt vad som har hänt med de fysiska Shield-produkterna i Sverige. De har blivit onödigt dyra. Jag köpte min (16GB) 2015 årsmodell för 1500kr med handkontroll. Den billigaste (8GB) går idag för 2000kr och "pro"-varianten (hahahaha, 16GB) kostar närmare 3000 (vad händer egentligen?)

Vilket fall som helst, ställer man upp Stadia och Geforce Now tycker jag ändå att värdet av Geforce Now är mycket högre.

Frågan är vad det kommer att kosta och om Nvidia har de ekonomiska musklerna och om "PC" spelare är rätt grupp att satsa på?
Jag tror inte folk fattar vad den här datakapaciteten kostar, på den professionella marknaden pratar vi tusentals kronor i månaden.
Kommer också att belasta bredbandsnätet om det tar fart, gråtande pirat.

Hade iallafall hellre köpt en Xbox one för 1600 riksdaler än Stadias skräp för 1400 riksdaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Frågan är vad det kommer att kosta och om Nvidia har de ekonomiska musklerna och om "PC" spelare är rätt grupp att satsa på?
Jag tror inte folk fattar vad den här datakapaciteten kostar, på den professionella marknaden pratar vi tusentals kronor i månaden.
Kommer också att belasta bredbandsnätet om det tar fart, gråtande pirat.

Hade iallafall hellre köpt en Xbox one för 1600 riksdaler än Stadias skräp för 1400 riksdaler.

Jag skaffade foundersedition, det kostade något åt 1400kr hållet. Men är det verkligen ett krav?
Founders edition var ju bara handkontroll, och chrome cast ultra + 3 månaders prenumeration, vill du spela med en gammal xbox controller i webläsaren på valfri enhet kostar väl pro versionen endast 99kr månaden?

Permalänk

Gooogle Whatdia? Google Whodia? Vad är Stadia? Finns det fortfarande kvar? Trodde jag var nerlagt innan det hann börja??

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Känns som en kul grej men borde släppts om 2-3 år istället IMO.

Varför släppa om 3-2 år om det redan fungerar bra? Problematiken kring Stadia är snarare marknadsföringsmässiga än tekniska.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Är tveksam till produkten, men priset är riktigt lockande. Får se med reor men avstår tills vidare

Permalänk

En tjänst som Stadia är lättanvänd för gemene man, men jag tycker att 120 titlar inte känns som så värst mycket. Dessutom ser jag fortfarande inte lockelsen med Stadia jämfört med varianter där man betalar per månad för en egen windows-instans i molnet istället. Då kan man ju köpa sina spel vart man vill.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

En tjänst som Stadia är lättanvänd för gemene man, men jag tycker att 120 titlar inte känns som så värst mycket. Dessutom ser jag fortfarande inte lockelsen med Stadia jämfört med varianter där man betalar per månad för en egen windows-instans i molnet istället. Då kan man ju köpa sina spel vart man vill.

Skillnaden är att Stadia är mycket enklare och smidigare att använda. Lite som att jämföra PC med konsol.

Jag startar upp Stadia på min Chromecast och några sekunder senare är jag inne och spelar. Jag behöver aldrig bry mig om uppdateringar och nedladdningar. Allt bara funkar. Igår när min fru ville titta på Netflix, medan jag spelade RDR2 på TVn, slog jag på min NUC och fortsatte spela vid datorn.

I framtiden kommer Stadia att finnas till alla telefoner, surfplattor och säkert alla Smart-TVs. Då kommer storheten i spelstreaming verkligen att märkas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av twk:

Skillnaden är att Stadia är mycket enklare och smidigare att använda. Lite som att jämföra PC med konsol.

Jag startar upp Stadia på min Chromecast och några sekunder senare är jag inne och spelar. Jag behöver aldrig bry mig om uppdateringar och nedladdningar. Allt bara funkar. Igår när min fru ville titta på Netflix, medan jag spelade RDR2 på TVn, slog jag på min NUC och fortsatte spela vid datorn.

I framtiden kommer Stadia att finnas till alla telefoner, surfplattor och säkert alla Smart-TVs. Då kommer storheten i spelstreaming verkligen att märkas!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår att det är smidigt på det viset, det jag motsätter mig är att om tjänsten lägger ned så har du köpt spel som sedan "brinner inne". Exakt det hände OnLive, och i deras fall stod det till och med i det finstilta att de kunde komma att dra tillbaka köpta spel. Googles avtal är lite luddigt på den biten.

Sen ser jag inte riktigt poängen med att spela pc-spel på telefonen. Men om nu utvecklingen går åt det hållet, och om man ska dra det till dom spets, så kanske spelen i framtiden blir "responsiva" och likt hemsidor ter sig olika på olika enheter. Även där skyr jag egentligen telefonen med sina begränsade möjligheter till input, förhållandevis låg batteritid och liten skärm ovan på det. (Ja, jag skriver trots detta från telefonen just nu, därför att jag vill fördriva tiden på bussen)

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

Det känns som att för sweclockers-publiken måste Geforce Now vara mer attraktivt än Stadia. Spelen köps via Steam eller Epic Games Store och är inte låsta till streamingtjänsten. Eftersom Geforce Now praktiskt taget är PC serverhårdvara med dessa tjänster installerade fungerar även cloud saves. Du kan med andra ord spela på en biffig PC i hemmet, men sedan, på resande fot fortsätta där du slutade på din laptop eller mobiltelefon (och ja den appen har bred kompatibilitet). Man får tillgång till hela sitt befintliga spelbibliotek + ~50st gratisspel som ingår. I dagsläget är streaming-tjänsten gratis, däremot måste man signa upp för deras beta-program för att få access till den.

Däremot vet jag inte riktigt vad som har hänt med de fysiska Shield-produkterna i Sverige. De har blivit onödigt dyra. Jag köpte min (16GB) 2015 årsmodell för 1500kr med handkontroll. Den billigaste (8GB) går idag för 2000kr och "pro"-varianten (hahahaha, 16GB) kostar närmare 3000 (vad händer egentligen?)

Vilket fall som helst, ställer man upp Stadia och Geforce Now tycker jag ändå att värdet av Geforce Now är mycket högre.

Intressant. Har aldrig brytt mig om Geforce Now. Funkar det bra i Sverige?

Har ett par Shield-plattor och det verkar som att man kan ordna Geforce Now med en sådan så slipper man "väntelistan". Får väl prova.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."