Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Iphone X/Iphone 8 plus ringer av sig själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Iphone X/Iphone 8 plus ringer av sig själv

Hej! Min iphone x spelar upp ljudet från en nedladdad låt helt random. Det sker typ 1 gång om dagen, ibland mer sällan. Det dyker inte upp något samtal utan det låter bara medan jag är i telefonens meny. Jag kan inte stänga av utan får vänta på att låten tar slut.

Bytte till en iphone 8 plus men samma problem där.. kan det vara appen där låten laddades ner som har något virus? Provar att byta ringsignal nu till en original så får vi se vad som händer. Nån med samma problem? Eller är telefonen/mitt simkort haunted?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Larryboy22:

Hej! Min iphone x spelar upp ljudet från en nedladdad låt helt random. Det sker typ 1 gång om dagen, ibland mer sällan. Det dyker inte upp något samtal utan det låter bara medan jag är i telefonens meny. Jag kan inte stänga av utan får vänta på att låten tar slut.

Bytte till en iphone 8 plus men samma problem där.. kan det vara appen där låten laddades ner som har något virus? Provar att byta ringsignal nu till en original så får vi se vad som händer. Nån med samma problem? Eller är telefonen/mitt simkort haunted?

Har du handsfree/lurar inkopplade i telefonen. Det låter mer som om du kommer åt någon snabbgenväg till ”spela upp senaste låt” eller liknande 🤔

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Tack för snabbt svar. Inga lurar ikopplade , håller med. Nån genväg men hur? Hm

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Vad är det för app du talar om?

Säker på att du inte satt ljudet som signal på någon annan händelse? Gå till Inställningar > "Ljud och haptik" och kika igenom listan.

EDIT: Du kan ju också kika i appen "Genvägar" och se så att du inte skapat nån skum genväg som börjar spela musik.

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Inget av det du skrev Gorian. Tack för input. Jag har inte kvar appen, bara signalen som nu är deletad. Fortsätter detta återkommer jag här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Hej alla telefonen har inte ringt sedan signalen byttes. Alltså berodde det på den appen som signalen kom från. Case closed.