Permalänk
Medlem

Fet-Tank

Lessnade på att det var så jäkla trångt i mitt chassi med både pump och tank där. Snokade lite i mitt förråd och hittade en 12 liters tapetlim hink. Slöjdade raskt ihop denna "vackra" tank och knölade ner min Eheim 1250 i den.
Vad tycks ???

http://www23.brinkster.com/ristl/default.htm

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk

Hehe ser bra ut det där

Visa signatur

|[Den som tror sig veta allt, vet inget!]|
|[Det är bara genom att lyssna du lär dig, och jag vill aldrig sluta lära mig.]|
|[Att lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.]|
|[Att lära sig är inte en barnlek; vi kan inte lära oss utan smärta.]|

Permalänk
Medlem

Tunga grejer med 10 liter vatten i systemet !!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser ju minst sagt underbart ut också

Permalänk
Avstängd

ta såna där som man fyller med vatten, stoppar i frysen och har där, men ta ut de ur frysen när de är riktigt kalla och stoppa ner i vattnet också

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Coolt, det måste jag prova genast. Tror jag har några stycken liggande i frysen.... Återkommer

[Edit:] Skickade i tre st och tempen på CPU:n sjönk ca 2 grader, skulle antagligen behöva ett helt gäng till..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The daily bandwidth limit for this member has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
The daily bandwidth limit for this member has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.

Jaha Brinkster.com är ju nått billigt gratisskit web-hotell...
Har inget bättre tyvärr

[EDIT:] Kollade upp och tydligen ingår det bara 500MB transfer/dygn på deras gratis-tjofräs

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

men 2 grader är inte fyskam låt det ligga ett bra par stycken i frysen över natten så postar du resultatet imorrn

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

http://promodders.dajm.com/anv/

fixa de istället för o ladda upp bilder fungerar as bra ;P

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Budda
http://promodders.dajm.com/anv/

fixa de istället för o ladda upp bilder fungerar as bra ;P

Kanon tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

wtf pingisrack har du i som gör vattnet blått eller har jag missat att du kör med glykol eller nåt sånt?:rolleyes:

Permalänk

Re: Fet-Tank

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Lessnade på att det var så jäkla trångt i mitt chassi med både pump och tank där. Snokade lite i mitt förråd och hittade en 12 liters tapetlim hink. Slöjdade raskt ihop denna "vackra" tank och knölade ner min Eheim 1250 i den.
Vad tycks ???

http://www23.brinkster.com/ristl/default.htm

Jo den är fin men kolla min !!! *** 50 liter vatten ***
ingen kylare bara pump grova slangar o innovacool V3 block...

Permalänk
Avstängd

Mr_Ristl: temp osv nu då?
Annars jävligt fet tank

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Testade att skicka i 5 st kylklampar i tanken, och efter en stund så sjönk min Idle temp. från ca 37 till 33. Ganska schysst faktiskt. Effekten höll i sig i över en halvtimme allafall.

http://promodders.dajm.com/anv/upload/ristl/kylklamp2.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ställ ut den burken utanför fönstret på vintern då har du kylning så det räcker

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk

Är det bra att lägga i kylklampar i tanken, eftesom den ligger lite vanligt vatten utan på dem? Typ en liten risk att det blir algbildning, en liten chans! lr har jag fel?

Permalänk
Avstängd

man torkar väl av det?

Visa signatur

Permalänk

ioförsig....

Permalänk

hmm, tror inte de lilla vattnet är nån fara heller, sålänge man kör nått "algdödande", jag kör nog 1-2 dl vanligt kranvatten i mitt system, sen kör jag diskmedel å kaliumpermanganat i vattnet, så jag tror inte nått vill växa där ändå

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

Jag har 8 liter destillerat vatten + 2 liter glykol. Lär nog inte växa något där....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att glykol käkar gärna upp alla plaster och shit i vattenkylningen, inte kul att inse det senare när datorn badar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Ristl
Kanon tack för tipset

http://promodders.dajm.com/anv/upload/ristl/fulltank.jpg

de va sååå lite så

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk

så glykol är farligt för kylningen då lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Tänk bara på att glykol käkar gärna upp alla plaster och shit i vattenkylningen, inte kul att inse det senare när datorn badar

Har aldrig hört talas om att glykol skulle ge sig på plast??
Är du säker på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Huh? Jag körde med glykol + destvatten den lilla stund jag körde min vattenkylning... Iofs har jag väl inget av plast, men tanken är av plexi i alla fall.

Permalänk
Medlem

wtf glykol säljs på plastflaska, tänk lite

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Batterivatten går bra tror jag.

Visa signatur

- Gigabyte 8PE667 PRO - - P4 2.40@2.83GHz (118x24) Vcore 1.65 - - GeForce 4 Ti4600 128mb 315/700 - - 512MB DDR PC2100 - - Vatten på ingång -

Permalänk
Medlem

å man har glykol i en bilkylare med gummislangar å shit..det e nog lugnt...

Permalänk
Medlem

Äh, kört kranvatten + glokyl i flera månader, no probs!