Permalänk
Skrivet av arowe17:

Tittar på att skaffa ett PS5 + Logitech G29 för att köra typ F1 24 och några andra racingspel. Är G29 (G920 Xbox..) det man bör satsa på i prisklassen ca 3000:- ?

Den är helt ok men skulle rekomendera att kolla blocket/tradera/facebook.

Du kan plocka upp en knappt använd ofta för typ 1500 - 2000:- . Är många som köper dem men tröttnar fort så den har varit hyllvärmare ett tag.

många gånger kan du t.om. få in en växelspak i det priset.

du kan ju även kolla efter begagnade Moza kit. typ R3 kitet kanske går att hitta för <=3000:- och är väl isf kanske ett bättre val även Thrustmaster T300 kitet har jag sett för <3000:- många gånger.

tror iaf bägge är kompatibla med PS5

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nu är jag helt klar med mitt modulära datorbord, man växlar hyffsat enkelt mellan tre olika discipliner

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Yamato:

Nu är jag helt klar med mitt modulära datorbord, man växlar hyffsat enkelt mellan tre olika discipliner

<Uppladdad bildlänk>

flashigt.

en fråga bara varför den gamla lastbrytaren på väggen över datorn?

så lite märkligt ut att ha en sån på väggen i ett vanligt rum.

passar på att uppdatera min tråd lite.

är fortfarande nöjd merd min T300 och mina tillbehör jag har kontruerat till min cockpit.

minns inte exakt vad jag skrivit om tidigare.

har tillverkat mig en knappanel med lite amazon knappar och en arduino

en analog handbroms (tror dock jag nämnt det tidigare i tråden.) men nämner det ändå.

även installerat lite småskärmar för div statistik osv som hämtar data från spelet mha SimHub.

och senaste jag gjorde vara att montera lite touchknappaneler som körs på gamla mobiltelefoner jag hade liggande.
använder Macro Deck för ändamålet (typ budget Stream deck alternativ men tycker det funkar väldigt bra)

dock kör jag nu mer mestadels ETS2 och FS22 på den nu för tiden de få gånger jag har tid att starta upp den. inte lika mycket fritid nu som under 2020 när corona härjade som värst...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

en fråga bara varför den gamla lastbrytaren på väggen över datorn?

därför att det är coolt!! den bryter strömmen till allt där, så behöver man inte fundera på om något står och drar tjuvström

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Det är skaplig rea nu på många bilspel, på Steam då. Nu när det kommer så mycket nytt så passar de väl på att rea ut det gamla.

Här sitter jag och pressar snötäckta grusvägar i WRC 24, riktigt skoj. 70% rabatt på det nu.

Visa signatur