Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Frågan är vågar man lita på orderbekräftelsen från Netonnet och strunta i Elgiganten och Power... Någon vänlig själ som har tid att fråga kundtjänst ifall man är garanterad en i december ifall det står det i orderbekräftelsen?

Permalänk
Skrivet av retrocc:

Lyckades knipa en på netonet

Vet du hur säkert deras system är? Tänkte om det kanske slinker igenom orderbekräftelser som inte stämmer, jag var så seg på att få iväg min beställning så sitter och nojjar lite.

Permalänk
Skrivet av kellox:

Frågan är vågar man lita på orderbekräftelsen från Netonnet och strunta i Elgiganten och Power... Någon vänlig själ som har tid att fråga kundtjänst ifall man är garanterad en i december ifall det står det i orderbekräftelsen?

Jag vågar inte lita på någon. Ska ge Elgiganten ett försök, jag menar det är ju bara att avbeställa sen. Inte brist på efterfrågan direkt.

Permalänk

Fan verkar ha kommit på amazon igen och hann inte igen.

Permalänk
Medlem

Jag sitter redo inför Elgigantens släpp och ska försöka få tag på en, får jag det så kommer den gå till någon här på sweclockers för inköpspris!

#FuckTheScalpers

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Pengarna dragna från mitt kort , mottagit orderbekräftelse så det är nog lugnt

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Denna länken är det som de lägger upp på va? verkar ju inte gå att hitta ps5 genom sökningen på amazon.se

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaManX93:

Fan verkar ha kommit på amazon igen och hann inte igen.

Övervakar du digital eller disc version? För mig har disc versionen inte blivit tillgänglig än när jag kollat.

Permalänk

Min bekräftelse från NetOnNet:

"Förväntat datum: Ej bestämt

Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt tillfälligt slut på lager. Idag har vi inget exakt leveransdatum på dessa produkter. Vi arbetar för att ge dig ett leveransbesked så snart som möjligt och vi återkommer till dig med ytterligare information inom 1 arbetsdag via e-post"

Så känns ju kört att få något denna leverans i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Övervakar du digital eller disc version? För mig har disc versionen inte blivit tillgänglig än när jag kollat.

Digital kollar jag var ju nån som la upp en print på att den digitala blev tillgänglig i nån minut

Permalänk
Medlem

Har hos Inet fått uppdaterad status till "I lager 2020-11-27" om jag kollar på beställningen. Måste väl vara för just min order inte rent allmänt att den kommer i lager då, eller?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Har hos Inet fått uppdaterad status till "I lager 2020-11-27" om jag kollar på beställningen. Måste väl vara för just min order inte rent allmänt att den kommer i lager då, eller?

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

När beställde du?

2020-05-13

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

2020-05-13

Det tyder ju på att inet troligen inte kommer öppna för fler bokningar idag, de har säkert en befintlig kö de vill jobba av först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaManX93:

Denna länken är det som de lägger upp på va? verkar ju inte gå att hitta ps5 genom sökningen på amazon.se

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Den kommer inte upp när man söker för att sökning är bara för varor i lager, går att lägga till att varor som inte finns i lager syns

Permalänk
Skrivet av nevada:

Har hos Inet fått uppdaterad status till "I lager 2020-11-27" om jag kollar på beställningen. Måste väl vara för just min order inte rent allmänt att den kommer i lager då, eller?

Det är ditt datum, det är i alla fall så det ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

2020-05-13

Najs, har 2020-04-18 hos dom

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Den kommer inte upp när man söker för att sökning är bara för varor i lager, går att lägga till att varor som inte finns i lager syns

Vart ändrar man detta. Jag trodde inte de skulle släppa då den inte fanns på hemsidan igår.

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Jag sitter redo inför Elgigantens släpp och ska försöka få tag på en, får jag det så kommer den gå till någon här på sweclockers för inköpspris!

#FuckTheScalpers

Lägger mig gärna på kö för den! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

Fick igenom den på NON men med ej bestämt lev datum. Hoppas på början av december, va tvungen att betala direkt med kort. Tydligen har resurs bank inte min adress!? Så faktura gick inte igenom..

Ja resursbank krångla man länge på. Körde bank transfer till sist..

Permalänk

Tror ni de slut med digitala på amazon? Det verkar ha haft ganska många av båda under timmarna efter 00 släppet?

Permalänk
Medlem

Om Netonnet var 8:e december, när är då Elgigantens leveransdatum?

Snart vet vi

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Kolla i skräppost. Där kom min.

Inget hos mig ..

Och nu står det uppdatera betalmetod igen. WHAAAAAAAT

Permalänk
Medlem

nu fick jag mail från Webhallen att min PS5 finns att hämta i butik!

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

MY GAAD! 10 MIN KVAR, MÅ F5 VARA MED ER!

FÖR EXTRA FEELING I BAKGRUNDEN:
https://www.youtube.com/watch?v=6xUnSVTh8fI

Permalänk
Medlem

Beställde ett par st från Webhallen för länge sedan, juni 2019 och fick mail om att man max får köpa två per person. Vilket är helt OK och jag förstår eftersom efterfrågan är stor och det är en bristvara. Dessvärre har de tagit bort alla mina bokningar förutom 1, den andra var tänkt till min systerson som Julklapp.

De har tabbat sig ordentligt nu, när de tagit bort alla mina beställningar förutom en men skickade ett mail att jag får 2 st precis som tidigare utlovat. Därav har jag inte försökt köpa från varken amazon eller netonnet, nu finns inte den möjligheten heller.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Satsar ni på kort eller faktura från elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5

Själv har jag kopplat F5 till en musknapp så spammingen blir riktigt bekväm

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

Jag är lite okunnig i detta med beställningar av varor som det är stort tryck på, men samma köpevillkor gäller va? Jag fixade en beställning på netonnet, men funderar på att gardera mig med Elgiganten...

Jag vet inte om jag orkar hålla på att sälja den privat, så min fråga är om öppet köp gäller som normalt?