Kan en bärbar dator starta med trasigt moderkort?

Permalänk
Medlem

Kan en bärbar dator starta med trasigt moderkort?

Som rubriken lyder, är det möjligt att en bärbar startar, även fast moderkortet gått åt skogen? och vilka kännetecken tyder på att moderkortet är paj?

Permalänk
Moderator
Moderator

Kan en trasig bil starta? Givetvis, och felsymptomen beror på vilken del av bilen som är trasig.
På samma sätt har ett moderkort ett flertal delar, och var felet ligger är direkt kopplat till eventuella kännetecken på en defekt.

En dator med ett helt dött moderkort kommer inte starta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@julle711
Ja på frågan...
Vad vill du uppnå med frågan... då kanske vi kan hjälpa dig bättre..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

@xfade: Haha inte så insatt.. har en alienware m17x r2 som moderkortet raserat på ( var flera år sen jag fick den infon av en servicegubbe) efter det packade jag bara ner den och sen dess har den luggit, sen testade jag slå igång den igen. den startade. men svart skärm samt inga portar som funkade, tänkte lägga ut den för en billigt slant på annons och vill ju inte lämna ut felaktiga uppgifter, så tänkte bara dubbelkolla om det var möjligt att den startar överhuvudtaget om moderkortet vore paj. mvh

Permalänk
Medlem

[quote postid="18366716" userid="189979" name="julle711"]
Sälj den som defekt, beskriv problemen tänker jag. Någon kanske behöver reservdelar?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |