Vi bytte från koax till fiber för Comhem och nu är det mycket problem med Play för Tivo. Jag har lagt ett ärende hos supporten, de har skickat två SMS om att jag ska ringa upp dem. Ringer upp och personen i andra änden har fått instruktion av second line support att byta plats på kabeln i mediaomvandlaren och andra åtgärder. Provar det, funkar inte. Nähä, säger de, då skriver de in det i nån logg hos dem, hej då. Nu har jag inte fått nåt SMS på tre dagar, de har struntat i mig tror jag.
Har kopplat in en laptop mellan Tivo och mediaomvandlaren och kört Wireshark och ser att Tivo vid Play skickar RTSP-förfrågningar till servern att sätta upp en överföring. Det görs SETUP, GET_PARAMETERS, PLAY och efter en ganska lång stund TEARDOWN med "400 Fail to tune" från Tivo. På TV:n fås felkod V226. Är det nån som vet nånting om detta tro?
Hopplöst att komma fram till Comhem, men nu när det är Corona och jag jobbar hemma kan det gå tidigt på morgonen.
Chattade med supporten och när V226 dyker upp så kan man göra 777+Clear så skapas nån logg som support kan titta på. Det kunde de sagt med en gång kan man tycka.
Chattade med supporten och när V226 dyker upp så kan man göra 777+Clear så skapas nån logg som support kan titta på. Det kunde de sagt med en gång kan man tycka.
Enligt Comhem var det nån konfiguration som behövde göras hos Open Universe. Det tog några månader innan det löste sig. Jag låg på både Comhem och Open Universe. Comhem avskrev ärendet två gånger trots att det inte var löst.