Kan man ändra display# på skärmar någotvis?

Permalänk
Medlem

Kan man ändra display# på skärmar någotvis?

Min datorskärm är #2 dock primary så det mesta visas på den och tvn är #1 typ bara kodi på den.
Kan jag få min datorskärm att ta #1 på något sätt? Har märkt att vissa spel automatiskt startar på #1 och OSD från Afterburner visas på #1...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snyft:

Min datorskärm är #2 dock primary så det mesta visas på den och tvn är #1 typ bara kodi på den.
Kan jag få min datorskärm att ta #1 på något sätt? Har märkt att vissa spel automatiskt startar på #1 och OSD från Afterburner visas på #1...

Ja, numren indikerar vilken port på grafikkortet de är kopplade till så byt port så byts numret.
Vilken skärm som är primär bestämmer du i inställningarna i win.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja, numren indikerar vilken port på grafikkortet de är kopplade till så byt port så byts numret.
Vilken skärm som är primär bestämmer du i inställningarna i win.

Jag har min skärm kopplad på DVI och tv på HDMI. Så då går det inte att ändra ugh..
Tack för informationen.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snyft:

Jag har min skärm kopplad på DVI och tv på HDMI. Så då går det inte att ändra ugh..
Tack för informationen.

Du får byta kabeltyp ? Vilken som är primär kan du som sagt ange i win.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har bara 1 hdmi på mitt gfx hm
Tack för guiden, nu vet jag hur jag löser det med nästa gfx.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Snyft:

Jag har bara 1 hdmi på mitt gfx hm
Tack för guiden, nu vet jag hur jag löser det med nästa gfx.

Men hdmi och dvi-d sl använder samma videoformat så det 't bara att ha rätt kaabel elelr använda en kontaktadapter.
Men vad har du för problem i grunden ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men hdmi och dvi-d sl använder samma videoformat så det 't bara att ha rätt kaabel elelr använda en kontaktadapter.
Men vad har du för problem i grunden ?

Har inget stort problem. Vissa spel startar på display #1 första gången oavsett om #2 är primary. Sen var det FPS OSD ala Afterburner som inte visades på #2. Men nu är det löst av någon anledning.

Visa signatur