Vilket/vilka spel är din "ärkenemesis"?

Permalänk
Medlem

Vilket/vilka spel är din "ärkenemesis"?

Jag har en hel del spel jag är för tiltad att lära mig. Längtar efter att fatta vad jag gör för innerst inne skulle jag tycka det var kul att lira dem men jag har grava problem att lära mig dem.

T.ex Imperator Rome. Vet inte hur många gånger jag startat det spelet bara för att hoppa ut till desktopen efter ett tag för jag fattar ingenting. Trots att jag tittar på tuben för att försöka lära mig det. Samma sak med Stellaris. Börjar hyfsat i Stellaris men någonstans så går allt fel. Fattar inte hur jag bygger flottor. Hur jag "sköter" om planeter, baser och så vidare.

Mount & Blade 2. Inte mycket koll där heller parat med grava "muskulära minnesproblem". Hjärnan tänker en sak medans armar och händer gör något annat under slagen.

Någon annan som har spel de vill lira men av outgrundliga skäl inte kan "greppa" hur man lirar dem?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Vill köra Stellaris och Civ 6 men jag har inte tålamodet (eller så är jag för trög) för att sätta mig in i dom.. Vet inte om det är "insta action" nerven i mig som inte får sitt 🤔

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Beginner: Alien Isolation...
Ligger stadigt på 2.2h spelade och förblir nog där då spelet kategoriseras under ”brunt”.

Har helt enkelt inte råd att spela det då vuxenblöjor är för dyrt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
99:e percentilen

Är säkert uppe i över tusen försök i Counter‑Strike: Global Offensive.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

I princip alla MOBAs egentligen, t.e.x League of Legends och Heroes of the Storm. Vilket är synd för de är väldigt populära inom umgängeskresten online... Jag kan spela som en genomsnittlig spelare efter mycket ansträngning och tid men det är det inte värt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

I princip alla MOBAs egentligen, t.e.x League of Legends och Heroes of the Storm. Vilket är synd för de är väldigt populära inom umgängeskresten online... Jag kan spela som en genomsnittlig spelare efter mycket ansträngning och tid men det är det inte värt.

Dota2 är så förbannat kul, men det kräver ju att man ständigt håller sig uppdaterad och lägger rätt mycket tid.. Annars blir det inte lika kul. Suck.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Stardew Valley (spelat på Switch), har aldrig riktigt fattat grejen med det, trots att det är ett väldigt välomtyckt och populärt spel. Har generellt svårt med crafting-/infinity farming-spel, blir för disträ och fastnar på fel spår tills jag tröttnar.

Permalänk
Medlem

Eve Online. Jag ville verkligen komma in i det, men hade aldrig tålamod att tackla den inlärningskurvan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppiz:

Eve Online. Jag ville verkligen komma in i det, men hade aldrig tålamod att tackla den inlärningskurvan..

Med inlärningskurva syftar @Joppiz troligtvis på denna klassiker:

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

eve online är väl berömd för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Är säkert uppe i över tusen försök i Counter‑Strike: Global Offensive.

Hett tips, klicka på dom andra spelarnas huvuden med vänsterklick på musen, tror mig ha sett många utav proffsen göra detta.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

EVE Online var jag sugen på ett tag men insåg att det är bäst jag avstår.

Glömde. Football Manager. Det är min numero uno ärkenemesis.Börjar om och börjar om och börjar om efter pauser då jag blir frustrerad över en massa saker jag inte begriper mig på hjur och vad jag ska göra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Eve Online.. som många andra förmodar jag

Vill innerligt, men jag klarar typ 3 dagar innan jag ger upp. Jag ogillar starkt att inte vara bra på de spel jag spelar..

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE