Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

FormD T1

Hej!

Tänkte starta en tråd för oss som har tänkt att bygga i FormD T1 https://formdworks.com.

Första batchen med förhandsbokningar gick upp igår och gick åt snabbt. Jag knep ett two-tone (silver/svart) då de helt svarta gick åt på under 3 minuter.

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska stoppa i den.

Jag har en Eisbaer LT240 som jag tänkt plocka isär för att använda pump och rad, men köra egna fittings från Alphacool, tubes från EK samt fläktar från Noctua.

Tanken är att köra en loop för både CPU och GPU, främst för gaming så med undervoltad GPU bör det vara lugnt. Fått inspiration härifrån:

Jag tänker en komponentlista som följer:
Eisbaer LT240
Alphacool fittings
Asus B550-i
Corsair SF750 80+ Platinum
G.Skill 32GB DDR4 3600 Mhz CL 16
Corsair MP600 1TB NVME gen.4 SSD

De två stora frågorna är vilken GPU samt CPU man stoppar i. Det är dåliga tider att bygga nytt när det snart kommer nya grejor, så jag funderar på att stoppa i en APU tills dess att de nya Ryzen samt RTX-korten kommer i höst.

Någon annan som tänkt bygga i detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2018

Fasiken att du hann! Haha jag var en av de som inte hann. Följer detta!

FD DS | Z97-A | i5-4690K | 2060S | 16GB
G933 | G900 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid/Type-S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012

Vattenkylt T1 - två ord som tillsammans gör mig knäsvag. Grattis! Tänk att ploppa in en topp-CPU från Zen 3 och ett av de nya värstingkorten.. Det gäller att ha tålamod nu, jag ser fram emot ett Q4 FULLT av konkurrens från alla håll. Fan vad kul det ska bli! Uppdatera gärna med lite bilder när du fått hem det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Nu har allt skoj kommit. Ska lägga upp lite bilder under byggprocessen.

Jag väntar fortfarande på de nya ryzen-processorerna men jag har bestämt mig för att köra en billig 3200G så länge och vänta med både processor och GPU tills det kommer en ny generation.

Jag behåller nuvarande masking i vilket fall som extra speldator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2018

Uppdatera gärna!

Jag har väntat och väntat på att någon kommer med uppdateringar haha. Vad tänkte du köra för spec?

FD DS | Z97-A | i5-4690K | 2060S | 16GB
G933 | G900 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid/Type-S