Ny laptop (eventuellt gaming) 17 inch med bra-top specs 20-40K

Permalänk
Medlem

Ny laptop (eventuellt gaming) 17 inch med bra-top specs 20-40K

Hej allihopa! Ny medlem här. Svenska är min andra (4:de) språk

Jag söker efter att köpa en ny laptop som kommer vara min huvudmaskin nästa 5-7 år. Tidigare haft bra erfarenhet med Asus. På grund av platsbrist ska det vara en laptop, men behöver inte vara jätte lättbär.

Vill ha minst 17 inc, 32GB RAM, 1 TB harddisk, helst SSD. Graphics card är en bonus. Jag har bara hittat gaming laptops med dem specs och är suggen om ASUS Zephyrus med är irriterad att det finns faktiskt ingen inbyggd camera.

Användning är i princip lätt, dokument programs, lite Stata, SPSS, gaming som skulle tillåta typ Cyberpunk men ingen jättekrävande FPS, action game, jätte hög frames per second.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Asus 17", 32GB ram, 1TB SSD, GTX2070super: https://www.komplett.se/product/1155432/gaming/speldator/barb...

Om du bara ska ha lätt användning så hade jag hoppat ner till 14-15" och kört på extern skärm. Det är skärmstorleken som ställer till det för dig vad det gäller utbud.

Cyberpunk kommer nog bli en väldigt krävande titel. Skulle du skippa kravet att spela Cyberpunk och stor skärm hade jag bara sagt "köp dell XPS" eller en Surface Laptop.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpyrosG:

Hej allihopa! Ny medlem här. Svenska är min andra (4:de) språk

Jag söker efter att köpa en ny laptop som kommer vara min huvudmaskin nästa 5-7 år. Tidigare haft bra erfarenhet med Asus. På grund av platsbrist ska det vara en laptop, men behöver inte vara jätte lättbär.

Vill ha minst 17 inc, 32GB RAM, 1 TB harddisk, helst SSD. Graphics card är en bonus. Jag har bara hittat gaming laptops med dem specs och är suggen om ASUS Zephyrus med är irriterad att det finns faktiskt ingen inbyggd camera.

Användning är i princip lätt, dokument programs, lite Stata, SPSS, gaming som skulle tillåta typ Cyberpunk men ingen jättekrävande FPS, action game, jätte hög frames per second.

Hejsan

Ser att du har en väl tilltagen budget och att mobilitet inte är det primära, kolla på XMGs bärbara:

https://www.xmg.gg/en/

Glhf!