Halo 3 till PC finns ute nu som del av Master Chief Collection

Permalänk
Cyberman

Halo 3 till PC finns ute nu som del av Master Chief Collection

I och med att Halo 3 tillkommer Master Chief-samlingen uppdateras inte bara det visuella utan en del buggar åtgärdas också.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Man kan köpa halo 3 separat för 100kr

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig säga aldrig, tog bara 13 år

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Tyckte Halo: Reach var lite meh när jag spelade igenom det. Men de andra spelen är jag sjukt taggade på! Spelade några timmar Halo CE Co-Op igår och fy fan vad skoj det var! Ser fram emot att komma till Halo 3 så småningom då jag bara spelade 1 & 2 på Xbox.

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig spelat Halo, värt det nu i efterhand?

Permalänk
Medlem

Trevligt, kollade DLC i samlingen på steam och mycket riktigt, där fanns den för tankning. Cirka 6 gig känns lite men man har blivit lite fartblind på installationsstorlekar på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Definitivt, grym atmosfär i de första tre spelen som fortfarande kändes tidlös när jag senast prövade dem (tre år sedan kanske?). Marty O'Donnells musik är verkligen superb och spelas på repeat i min hjärna än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Trevligt, kollade DLC i samlingen på steam och mycket riktigt, där fanns den för tankning. Cirka 6 gig känns lite men man har blivit lite fartblind på installationsstorlekar på sistone.

Måste ju rymmas på en gammal DVD för 360 så under 8GB börbdet vara. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Måste ju rymmas på en gammal DVD för 360 så under 8GB börbdet vara. 😂

Sant! Med tanke på att MP tillvalet var visst på 3 gig till, så måste de ha fyllt skivan till bristningsgränsen på 360 tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Absolut! Var länge sen sist servrarna var så här fulla med folk En otroligt bra spel-serie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Sant! Med tanke på att MP tillvalet var visst på 3 gig till, så måste de ha fyllt skivan till bristningsgränsen på 360 tiden.

Hälften av banorna köpte man väl på xbox live? Sen kom ju alla på skiva med ODST.

Permalänk
Moderator
Skrivet av MultiMan:

Nu är jag nog lite partiskt med >3500 multiplayer-matcher i Halo 3 på Xbox360, men skulle nog ändå våga säga att Halo 3 har bästa multiplayern av alla Halo-spel. Avskalad men ändå komplex. Finslipad men med en personlighet. Där du inte dör på en kvarts sekund såvida du inte blir utspelad.

Är du mest ute efter singleplayer skulle jag nog spela Halo 1 och 2 först. Alla kampanjer är enligt mig riktigt bra, men man tappar bakgrundshistorian om man börjar i slutet (Halo 1-3 är en egen historia med Reach som en prequel, 4+ påbörjar en annan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Utan tvekan. Som Halo-fantast spelar jag nu igenom alla igen på PC och slås återigen av vilka otroliga spel Bungie gjorde. Stämningen, musiken, gameplayet... Det saknar motstycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Skrivet av AtomicPunk:

Definitivt, grym atmosfär i de första tre spelen som fortfarande kändes tidlös när jag senast prövade dem (tre år sedan kanske?). Marty O'Donnells musik är verkligen superb och spelas på repeat i min hjärna än idag.

Nja. Jag har spelat 1an och 2an när de kom. Spelade om 1:an nu, men tycker inte riktigt det håller måttet längre med dagens mått mätt. Tyckte single player kampanjen kändes stel och rätt trist. Det har inte åldrats speciellt bra. Hoppas att 3an och framåt ska vara roligare, har aldrig spelat dessa då jag inte äger en xbox.

Permalänk
Medlem

Härligt! Blir att ta tag i det efter Reach och 1-2. Minns när en köade till releasen av spelet hos Webhallen (Sveavägen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Tyckte Halo: Reach var lite meh när jag spelade igenom det. Men de andra spelen är jag sjukt taggade på! Spelade några timmar Halo CE Co-Op igår och fy fan vad skoj det var! Ser fram emot att komma till Halo 3 så småningom då jag bara spelade 1 & 2 på Xbox.

Körde igenom Reach kampanjen för en månad sen med en polare. Tycker den är riktigt bra. Klart den bästa av 1:an, 2:an och ODST. Resten har jag inte kört än.men smaken är olika

Permalänk
Medlem

Funderar lite på en grej, varför släpper som 3:an före ODST. Den kampanjen utspelar ju sig strax efter 2:an om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Reach, Combat Evolved, 2, 3 samt ODST (dvs. Bungies fem hantverk) är riktigt, riktigt bra
Betala 45 spänn för MS Game Pass så har du en månad på dig att köra igenom samtliga, schysst deal enligt mig

Permalänk
Medlem

Mums! Måste bara bli klar med tvåan!

Permalänk

Semestern börjar på lördag och det kan ju vara kul att få se vad som hände efter del två i serien.

I den mån jag minns något speciellt av del två....