Det som brukar bli fel när man jobbar med Entity Framework (vet inte om du gör det) är att man skapat sin databas i localdb, vilket är en minivariant av SQL Server som kan användas vid utveckling, men sedan ansluter manuellt till den ”riktiga” SQL Server-instansen, där databasen följdaktligen inte är skapad.
Jag kör aldrig den inbyggda SQL-browsern i Visual Studio utan SQL Server Management Studio (SSMS), så jag känner inte igen mig på din skärmdump. SSMS är gratis att ladda ner. Om du vill ha bättre hjälp kan det vara läge att visa din ConnectionString och hur det ser ut i anslutningsinställningarna när du ansluter manuellt till databasen via VS eller SSMS. Det brukar gå att välja ”initial catalog” eller liknande för att hamna i rätt databas direkt.
/Från mobilen på datorlös semester utan möjlighet att kolla detaljer.
Edit: Om möjligheten finns i VS, högerklicka på tabellen och kolla om du får upp ett val som genererar ett nytt fönster med en färdig ”SELECT TOP(1000) * FROM...”.
Edit2: Jag gissar att du skapat databasen i localdb, men det aktiva fönstret på skärmdumpen är på den riktiga servern (SQL Express, i databasen Master). Men på den riktiga servern finns som sagt inte databasen Recipe, så ”USE Recipe” kommer inte fungera.