Varför inget alternativ till finansiering via reklam?

Permalänk
Medlem

Varför inget alternativ till finansiering via reklam?

Jag finner mig ibland få lite dåligt samvete över att jag genom att blockera all reklam inte bidrar till att finansiera sidan...

Men att avaktivera reklamblockering är absolut inget alternativ för mig av många anledningar.

Varför erbjud inget alternativ att om man så önskar att bidra mer direkt till sidans finansiering genom frivilliga kontanta bidrag via typ swish eller patreon?

Eller att erbjuda nån form av "premium-medlemskap" mot en engångs eller löpande kostnad? Då kan de som betalar för detta slippa utsättas för reklam? Samt få tillgång till nått extra bling-bling för att motivera fler att betala?

Jag har personligen otroligt starka känslor mot detta, jag skyr reklam överlag som pesten.
Men har möjlighet att istället betala för de tjänster/produkter som jag önskar nyttja.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med reklamen på varken Swec eller FZ. Aldrig fått mig att köpa nåt, aldrig varit i vägen eller stört läsandet. Förstår att man kan ogilla reklam men denna reklam känns väldigt harmlös.

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Håller med dig @Kasken även om jag inte känner att jag behöver något extra. För mig är det snarare enklare att inte behöva logga in för att ev slippa reklam. För det mesta har jag inte så mkt att säga utan läser tyst utan att logga in. Men det är lite olustigt att känna att man inte gör rätt för sig.
Jag har tittat på att köpa något i shoppen, men har hittils inte hittat något jag känt behov av.

Finns det någon uppskattning hur mkt pengar man "snikar" varje månad genom att blocka reklamen?