Iphone 12-serien bjuder på mindre format och premiär för 5G

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på mitt paket med 12 mini. Postnord kom med den fina notisen "Försändelsen är på väg" och "Försenad transport" imorse, och sen dess inget. Får hoppas på en lördagsleverans..

Skrivet av Öltorp:

Nepp, tyvärr ser det inte ut så hos mig. Har Comviq, men är ju Tele 2.

Detsamma, slit den med hälsan

Comviq har inte 5G ännu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Sitter och väntar på mitt paket med 12 mini. Postnord kom med den fina notisen "Försändelsen är på väg" och "Försenad transport" imorse, och sen dess inget. Får hoppas på en lördagsleverans..

Comviq har inte 5G ännu...

Jaha okej.

Ser nu att det är på gång https://www.comviq.se/5g

Jag bor inte i 5G ändå men då vet jag.

Permalänk
Inaktiv

Laddar nu min Max för andra gången sedan jag fick den i fredags E.M.; fortfarande 39% kvar i batteriet sa den när jag pluggade in laddsladden!

Fantastisk batterilivslängd, måste jag säga. Förvisso kör jag permanent mörkt läge bafatt, men ändå! Kändes lite småfånigt med mörkt läge på min gamla XR (som ju har LCD-skärm), så jag brydde mig inte så mycket om det, men med OLED så är det kalas. Är väl kartappen som har lite väl dålig kontrast i mörkt läge. Borde köra vita, eller iallafall ljusgrå linjer istället för mörkgrå mot den svarta bakgrunden, när standard är svarta linjer på vit bakgrund...

Permalänk
Medlem

Fick hem min 12 Pro idag. Håller på att installera den. Känns premium jämfört med min gamla iPhone 8 jag hade tidigare

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Fick hem min 12 Pro idag. Håller på att installera den. Känns premium jämfört med min gamla iPhone 8 jag hade tidigare

https://forumbilder.com/images/2020/11/16/i12.jpg

Mörkt att du ska förstöra denna skönhet med ett "Wallet Case"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Fick hem min 12 Pro idag. Håller på att installera den. Känns premium jämfört med min gamla iPhone 8 jag hade tidigare

https://forumbilder.com/images/2020/11/16/i12.jpg

Ja se där, så mycket mer miljövänligt det blir nu när allt ska köpas till

Skämt åsido; ser snyggt och härligt ut, grattis!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Batteriet är urjävligt på denna best. Vill inte ta slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Mörkt att du ska förstöra denna skönhet med ett "Wallet Case"!

Den är väldigt läcker så jag håller med. Kan kallas tjänstefel att sätta den i ett plånboksfodral

Skrivet av Mithras:

Ja se där, så mycket mer miljövänligt det blir nu när allt ska köpas till

Skämt åsido; ser snyggt och härligt ut, grattis!

Magsafe fungerade inge vidare genom Holdit plånboksfodral så det var tur jag köpte kablar också. Den laddar men det lär tar många många timmar innan den laddar klart.
Dom kanske släpper en annan Magsafekompatibel framöver. Gör dom det så kommer jag köpa den modellen istället.

Använta telefonen sen igår kväll och jag gillar den. Stor skillnad mot min gamla iPhone 8

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett plånboksfodral från Holdit där telefonen är avtagbar från fodralet. Det hade varit fint om ett magsafeskal skulle fastna i plånboksfodralet.

Är det någon som testat detta? Känns tråkigt att chansköpa ett Appleskal för 600kr och så fungerar det inte sen

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Jag köpte ett plånboksfodral från Holdit där telefonen är avtagbar från fodralet. Det hade varit fint om ett magsafeskal skulle fastna i plånboksfodralet.

Är det någon som testat detta? Känns tråkigt att chansköpa ett Appleskal för 600kr och så fungerar det inte sen

Kan svara på min egna fråga. Det fungerar inte att sätta Apples magsafeskal i Holdit plånboksfodral. Dom fastnar inte i varandra.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Den här såg fin ut för bilen.

Om man har en 12:a naturligtvis. 😄

https://appleinsider.com/articles/20/12/26/review-esr-haloloc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Den här såg fin ut för bilen.

Om man har en 12:a naturligtvis. 😄

https://appleinsider.com/articles/20/12/26/review-esr-haloloc...

Beställt denna

https://www.webhallen.com/se/product/328713-Belkin-MagSafe-Ca...

Kanske är snik!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Observera att den inte kan ladda telefonen. Bara hålla den. 😳

Om jag läst rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:
Skrivet av Nuken:

Observera att den inte kan ladda telefonen. Bara hålla den. 😳

Om jag läst rätt.

Jag läser samma sak, verkar följa med en hållare till en laddkabel(?). Låter som ett skämt att få kalla saker ’magsafe’ om inte laddningen ingår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Observera att den inte kan ladda telefonen. Bara hålla den. 😳

Om jag läst rätt.

https://www.belkin.com/uk/p/P-WIC002/

Hittar heller inget specifikt om att det går att ladda mobilen, utan det verkar bara vara en extra fin hållare...vilket lurendrejeri!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

https://www.belkin.com/uk/p/P-WIC002/

Hittar heller inget specifikt om att det går att ladda mobilen, utan det verkar bara vara en extra fin hållare...vilket lurendrejeri!

Står tydligt.
"Car charger sold separately."

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Observera att den inte kan ladda telefonen. Bara hålla den. 😳

Om jag läst rätt.

De vet jag. Magsafe betyder ju magneter som håller telefonen.

Vill inte att telefonen ska ladda varje gång man sätter den i en billaddare. Sliter nog på batteriet.

Utan att den "hänger" med magneter bra i bilen räcker

Permalänk

@webhallen fular sig ju genom att inte ha med de två produktbilder som visar att man bara kan hänga/fästa kabel på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

De vet jag. Magsafe betyder ju magneter som håller telefonen.

Vill inte att telefonen ska ladda varje gång man sätter den i en billaddare. Sliter nog på batteriet.

Utan att den "hänger" med magneter bra i bilen räcker

Att ladda så ofta som möjligt är bäst för batteriet, men viktigt att telefonen inte är/blir varm när den laddas bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Att ladda så ofta som möjligt är bäst för batteriet, men viktigt att telefonen inte är/blir varm när den laddas bara

Kan vara så. Inte dåligt för batterier att, låt säga, in och ur bilen 6-7 gånger inom 1 timme och varje gång laddar telefonen?

Då är det smidigare i min mening att koppla i sladd när man själv vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kan vara så. Inte dåligt för batterier att, låt säga, in och ur bilen 6-7 gånger inom 1 timme och varje gång laddar telefonen?

Då är det smidigare i min mening att koppla i sladd när man själv vill

Bäst för batteriet är att hålla sig inom så små intervall som möjligt, helst 40-60% hela tiden, men det är ju nästan omöjligt i verkligheten. Men exakt det du frågar om är alltså (oftast) bra för batteriet