Iphone 12-serien bjuder på mindre format och premiär för 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

3,4mm...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mpat:

12 Pro är lite svår att motivera, tycker jag.

12 mini är den starkast lysande stjärnan - om man tycker att XR var för stor så är det här den första vettiga uppgraderingen sen iPhone 8 eller t.o.m ännu tidigare (SE 2020 är nästan enbart en snabbare SOC). Tycker man (som jag) att iPhone 5 var den perfekta storleken så är det här den största som hänt med iPhone sen 2013.

Tjo, på den tiden iP5 var ny så låg den förbeskat bra i handen och var extremt behändig. Nu har vi ju lite mer krav på våra grejer nuförtiden, batteritiden är tydligen inte den bästa och de som kanske inte var purunga ens när femman kom kanske tycker att en så liten mobil blir jobbig för ögonen att surfa på. Jag har en XR med 6.1 tums skärm och måste dra av mig brillorna för att kunna läsa texten på de flesta väbbsidor.

Beställde därför en Pro Max, men jag måste väl klä av mig på ögonen med den också... *suck*

Vill även ha värsta kameran den här gången, har själv inte haft det ända sedan före Apple började med mer än en kamera i sina mobiler; det har ju blivit några år av det nu faktiskt...

Skrivet av Delerium:

Hm, skulle tro att vikten spelar större roll än storleken om man ligger och degar medans man petar på sin smarta yuppienalle... Har inte kollat hur det ligger till, men 12 Pro har ju slimmare metallram än X, så det kan tänkas att den är lättare. Vem vet. Orkar nämligen inte kolla upp riktiga siffror såhär mitt i natten; mycket lättare att bara spekulera!

Permalänk
Medlem

Vikten är inget problem för mig. Den får gärna väga några gram extra om det gör den mer robust. Men jag vill inte ha en större modell, speciellt inte högre. Och jag tar gärna en modell med rostfri ram framför en i aluminium.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag var och klämde lite på iPhone 12 och iPhone 12 Pro sida vid sida (Ej Max).

Kan vara "placebo"-effekt men upplevde att det var en markant och kännbar skillnad i vikt på 12 vs 12 Pro. Signifikant till och med!
Visst, Pro har definitivt en "premium-känsla" men prioriterar man vikt så bör man verkligen tänka till här och om möjligt jämföra i butik!

Permalänk
Medlem

Stort e gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Stort e gött!

Storleken har ingen betydelse! Det är vad man gör med den!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Storleken har ingen betydelse! Det är vad man gör med den!

Verkligen! detta citat gäller telefonen

Permalänk
Inaktiv

Nu är det onsdag och min telefon som ska levereras på fredag har fortfarande inte skickats.

Visserligen "expressfrakt" som det kallas, men om den ska skickas från kina (som tydligen ofta är fallet med Appleprylar man köper direkt från deras väbb-butik) så får det ju banne mig vara direktflyg som gäller för hur ska de annars hinna?

Har någon som beställt och fått leveransbesked fredag den 13e (ha ha ha...) fått notis om att telefonen är skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Nu är det onsdag och min telefon som ska levereras på fredag har fortfarande inte skickats.

Visserligen "expressfrakt" som det kallas, men om den ska skickas från kina (som tydligen ofta är fallet med Appleprylar man köper direkt från deras väbb-butik) så får det ju banne mig vara direktflyg som gäller för hur ska de annars hinna?

Har någon som beställt och fått leveransbesked fredag den 13e (ha ha ha...) fått notis om att telefonen är skickad?

Står precis samma i min. Leverans fredag och status står som förbereder för leverans.
Hoppas man vaknar upp till ”skickad” imorrn annars känns leverans på fredags svårt...🤔

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Apple skickar telefonerna från lager i Europa, fick leveransbesked torsdag och leverans fredag nu när 12/pro släptes. Apple’s leveransbesked är i min erfarenhet väldigt exakta, inte haft problem själv hittills. (Ta i trä! )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Skickas från Nederländerna och går på mindre än 24h dörr till dörr är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransbesked av operatör?

Står order skapad. Hoppas det slår över till skickad idag innan 14 (PostNord). Annars.....

Permalänk
Medlem

Pratade med Apple supporten om min order som står som leverans imorgon men ännu inte är skickad. De kunde inte svara mer på statusen på ordern än att jag får vänta och se om den dyker upp imorgon...

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Pratade med Apple supporten om min order som står som leverans imorgon men ännu inte är skickad. De kunde inte svara mer på statusen på ordern än att jag får vänta och se om den dyker upp imorgon...

Jag fick mitt leveransbesked "Tor 2020-10-22 19:56" med leverans den 23:e, så skulle inte stressa riktigt än!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Min är skickad från Comviq nu

Men går bara få brev avi. Ej sändningsnummer.

Helt sjukt. Hoppas avin kommer imorgon då annars så ligger den ju hos postombudet över helgen.

Permalänk
Medlem

Fick preics leveransbesked från DHL. Levereras till dörren imorgon mellan 10-14 :D:D:D

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Min är skickad från Comviq nu

Men går bara få brev avi. Ej sändningsnummer.

Helt sjukt. Hoppas avin kommer imorgon då annars så ligger den ju hos postombudet över helgen.

Nu när paketet är skickat kom kolli nr. Vad man längtar

Permalänk
Medlem

Fick också meddelande från DHL, leverans hem 08-17 imorgon

Permalänk
Medlem

Snart hoppas jag paketet går igenom PostNords central och första leveransuppdateringen kommer.

Sambon skakar på huvudet och undrar om man är riktigt klok. Man är som ett barn på julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Snart hoppas jag paketet går igenom PostNords central och första leveransuppdateringen kommer.

Sambon skakar på huvudet och undrar om man är riktigt klok. Man är som ett barn på julafton.

Där kom den 🤩

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av QviW:

Fick preics leveransbesked från DHL. Levereras till dörren imorgon mellan 10-14 :D:D:D

Leverans imorgon 08-17 för mig... lol Kan de vara lite mer imprecisa? Bättre än 01:23 typ, men vafasen typ. Hoppas de hör av sig och meddelar i förväg när de dyker upp, annars blir det lite segt. Runt middagstid skulle ju vara bäst om de dök upp, då man kanske inte vill vara hemma precis hela jäkla dan typ.

Permalänk
Medlem

Comviq har gett mig kollid och postverket leverar imorgon till ombud

Skrivet av anon132576:

Leverans imorgon 08-17 för mig... lol Kan de vara lite mer imprecisa? Bättre än 01:23 typ, men vafasen typ. Hoppas de hör av sig och meddelar i förväg när de dyker upp, annars blir det lite segt. Runt middagstid skulle ju vara bäst om de dök upp, då man kanske inte vill vara hemma precis hela jäkla dan typ.

Låter som att du aldrig fått bud förr Dom kommer alltid när man sitter och skiter, barnen vill ha mat, och usa vill invadera ett nytt land

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse92:

Låter som att du aldrig fått bud förr

Haha!

Jodå, ibland har det ju blivit. Ibland ringer de och säger de är på väg, ibland inte. Ett par gånger står det på paketspårningssidan att paketet är under utkörning, men istället går det direkt till ombud utan att någon kommer och knackar på dörren öht...

Den här osäkerheten gör att man blir lite spattig när man väntar på något som man redan väntat på så länge, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Leverans imorgon 08-17 för mig... lol Kan de vara lite mer imprecisa? Bättre än 01:23 typ, men vafasen typ. Hoppas de hör av sig och meddelar i förväg när de dyker upp, annars blir det lite segt. Runt middagstid skulle ju vara bäst om de dök upp, då man kanske inte vill vara hemma precis hela jäkla dan typ.

Jag kunde klicka på en länk i mitt dhl sms och välja
10-14 istället för 8-17

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Inaktiv

Min Max är levererad! Den ställer nu in sig, får hoppas att det går vägen. Den laddar nu hem iOS-uppdatering, får se om jag måste aktivera överföring från min gamla iphone IGEN för en tredje gång när den startat om, eller om den bara kör på. Vi får se...

Äppels inställningsprocedurer är inte helt 100%, vare sig ur lättanvändningshänseende eller tillförlitlighet. Min senaste äppelklocka tjorvade till exempelvis även fast den var helt ny ur kartongen. *suck*

Nu "verifierar" den uppdateringen som den förberett i 5 minuter.

Inte särskilt tung, faktiskt! Trodde det skulle vara värre med rostfritt stål och glas överallt men den är riktigt nätt faktiskt. Har väl att göra med att den är stor, men platt, gissar jag. Man tenderar ju att känna små objekt med samma vikt som ett större som tyngre, om jag skulle dra fram min gamla iP4 kommer jag säkert att känna den som tyngre även fast den säkert inte är det, bara för att den är så mycket mindre.

Nu "förbereder överföring..." den. Varför det nu måste hålla på att förberedas så jävla mycket hela tiden, bara gör det!

...Nu överför den. Hahaaaa! Succé! (Kanske - vi får väl se. )

Permalänk
Medlem

Mycket fin telefon

Hur ställer jag in 5G? Hittar bara 4G.

Måste man vara i ett 5G nät för att ens få upp alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Mycket fin telefon

Hur ställer jag in 5G? Hittar bara 4G.

Måste man vara i ett 5G nät för att ens få upp alternativet?

Måste nog vara rätt nät, men alternativet borde finnas under mobildata i inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Måste nog vara rätt nät, men alternativet borde finnas under mobildata i inställningar

Yes men finns inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Öltorp:

Yes men finns inte.

Jag har (precis exakt nu ikväll) bytt till Tele2, och om man går in i "Mobilnät" i inställningar-appen och sedan petar på sitt telefonnummer man använder under rubriken "Mobilabonnemang" så bör den visa "5G Auto" under inställningen "Röst och data".

Eller, det är så det funkar för mig iallafall. Hos Tele2 får man 5G endast om man har 25GB mobildata/månad eller mer; om du inte får upp 5G i inställningarna, är du säker på att ditt abonnemang verkligen inkluderar 5G?

Lycka till ivartfall och mycket nöje! Själv får jag köra på temporärt telefonnummer till på torsdag då det tar så lång tid att flytta numret till Tele2, men det är väl OK. Jag ringer/får inte så mycket samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag har (precis exakt nu ikväll) bytt till Tele2, och om man går in i "Mobilnät" i inställningar-appen och sedan petar på sitt telefonnummer man använder under rubriken "Mobilabonnemang" så bör den visa "5G Auto" under inställningen "Röst och data".

Eller, det är så det funkar för mig iallafall. Hos Tele2 får man 5G endast om man har 25GB mobildata/månad eller mer; om du inte får upp 5G i inställningarna, är du säker på att ditt abonnemang verkligen inkluderar 5G?

Lycka till ivartfall och mycket nöje! Själv får jag köra på temporärt telefonnummer till på torsdag då det tar så lång tid att flytta numret till Tele2, men det är väl OK. Jag ringer/får inte så mycket samtal.

Nepp, tyvärr ser det inte ut så hos mig. Har Comviq, men är ju Tele 2.

Detsamma, slit den med hälsan