Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

CM NR200i

Äntligen klar med bygget. Har inverterat chassit för att få plats med en radiator i toppen.

Komponenter

  • Cooler Master NR200P Svart

  • AMD Ryzen 7 3800X

  • Asus ROG Strix X470i Gaming

  • Gigabyte GTX 1080 Xtreme + Bykski vattenblock

  • Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz CL16

  • Kingston A2000 M.2 1TB

  • NZXT SFX-L 650W 80 Plus Gold

  • Barrow CPU Block Combo + EK-DDC 3.25 + Protium heatsink

  • Alphacool 280mm ST30 radiator

  • Alphacool 240mm ST25 radiator

  • 2 x Arctic P14 PWM 140mm

  • 2 x Arctic P12 PWM 120mm

  • ClearFlex 60 PVC tubing 11/8mm

  • 2 x Mini Antenner 5cm

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag (och alla andra som kollar på Optimum Tech...) har planer på något väldigt liknande med i princip samma komponenter, så jag slänger iväg litet frågor

Hur kommer det sig att du vill ha radiatorn i toppen? Får den inte plats i botten i grundutförande?

Är Protium-kylflänsen något som behövs för att få EK-pumpen att funka med Barrows block-kombo?

Tror du att en djupare 280-radiator hade fått plats på sidan?

Igen, mycket snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tehlily:

Snyggt! Jag (och alla andra som kollar på Optimum Tech...) har planer på något väldigt liknande med i princip samma komponenter, så jag slänger iväg litet frågor

Hur kommer det sig att du vill ha radiatorn i toppen? Får den inte plats i botten i grundutförande?

Är Protium-kylflänsen något som behövs för att få EK-pumpen att funka med Barrows block-kombo?

Tror du att en djupare 280-radiator hade fått plats på sidan?

Igen, mycket snyggt jobbat!

Tja.

Jo den får plats i botten men det är alltid bättre för luftflödet att dra ut varmluft uppåt.

Orginal Barrow kylflänsen passar inte vanliga DDC pumpar.

Ja du kan utan problem då plats med 45mm radiator på sidan.

Ska uppdatera bygget snart med en 280mm radiator i toppen men det kräver lite större ingrepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Tja.

Jo den får plats i botten men det är alltid bättre för luftflödet att dra ut varmluft uppåt.

Orginal Barrow kylflänsen passar inte vanliga DDC pumpar.

Ja du kan utan problem då plats med 45mm radiator på sidan.

Ska uppdatera bygget snart med en 280mm radiator i toppen men det kräver lite större ingrepp.

Danke!