Hörlurar för att isolera sig från omvärlden
Hej, har frågat på vissa andra ställen men ingen verkar konstigt nog ha ett svar på detta. Vore uppskattat om folk kunde dela med sig av sin expertis inom området till en vilsen själ...
Jag bor i ett väldigt lyhört hus där man hör folk slamra ibland och dra möbler och springa i trapphuset. Ibland vill jag kunna sätta mig på kvällen och ta på mig lurarna och titta på någon film och då vill jag inte bli konstant störd av grannarnas bestyr. Det är svårt att kontrollera vad folk i min omgivning gör, så det enda jag kan göra är att försöka ta kontrollen där jag kan göra det. Därför skulle jag behöva ett par hörlurar som jag kan ta på mig och kunna vara fri från dessa stressorer/grannar.
Jag kan tänka mig att betala runt 1000-2000:- och jag är helt ok med att det är kabel till, jag måste alltså inte ha trådlös. Jag upplever det inte som att "noise cancelling"/brusreducering fungerar på det sättet jag vill så jag vill inte förlita mig på sånt, utan jag tror att man snarare skulle behöva något som isolerar ljudet ute från lurarna. Läste nånstans att noise cancelling inte fungerar för plötsliga ljud ändå.
Hur kommer det sig förresten att det inte finns eller är mer populärt med hörlurar som ljudisolerar så som såna där hörselskydd man hade på slöjden? Varför vill alla ha hörlurar som läcker in (och ut för den delen) ljud? För mig låter det märkligt, för faktorn att slippa bli störd är för mig nog den viktigaste.
Ljudkvalitet är en bonus fast inget jag finner är viktigt i jämförelse. För jag sitter ändå med typ 300-kronors lurar annars så jag misstänker att ljudkvaliteten kommer vara minst lika bra som det ändå.
Några idéer på vad som finns eller vad jag kan leta efter?