RTX 2070 Super 2020 - Värt Pengarna?

Permalänk
Medlem

2070 känns inte så.
Känns som det kostar mer än det smakar.

På E-bya kan du få ett för ca 3600kr. MEN det var utan import skatt. Liknande på 2080. Kolla på tyskland och england för att slippa betala 500kr i frakt samt 1200kr i imprtskatt (moms?)

Det vart hel plötsligt biligare att ta det via web, inet eller ja.... via pårisjagkt med garanti.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tycker du gott kan låta kostnaden springa lite (eller använd din gamla tills du har råd) för en bra skärm.
Det är trots allt den man tittar på hela tiden och man har i regel kvar den länge.
Tvekade en hel del på att lägga 7k på en Acer XB270hu när de kom, men utöver SSD och Voodoo2 är det nog bästa uppgraderingen jag gjort genom åren.

Jag tror dig. Anledningen till varför jag inte vill lägga ut för mycket är dock för att jag tror att inom 2-3 år så kommer den ändå inte användas (pga anskaffning av barn). Så uppskattningsvis så kommer man ha skärmen maximalt 3 år för att sedan låta den sammla damm någonstans under ett tag. Sen när det är dags att plocka fram den igen kan ju tekniken gått framåt en del eller så har sakerna blivit billigare.

Men jag övertänker säkert det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quikster:

Jag tror dig. Anledningen till varför jag inte vill lägga ut för mycket är dock för att jag tror att inom 2-3 år så kommer den ändå inte användas (pga anskaffning av barn). Så uppskattningsvis så kommer man ha skärmen maximalt 3 år för att sedan låta den sammla damm någonstans under ett tag. Sen när det är dags att plocka fram den igen kan ju tekniken gått framåt en del eller så har sakerna blivit billigare.

Men jag övertänker säkert det hela.

Tror jag inte du gör. Men varför lägga ner de pengarna då man kanske inte blir nöjd ändå.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quikster:

Jag tror dig. Anledningen till varför jag inte vill lägga ut för mycket är dock för att jag tror att inom 2-3 år så kommer den ändå inte användas (pga anskaffning av barn). Så uppskattningsvis så kommer man ha skärmen maximalt 3 år för att sedan låta den sammla damm någonstans under ett tag. Sen när det är dags att plocka fram den igen kan ju tekniken gått framåt en del eller så har sakerna blivit billigare.

Men jag övertänker säkert det hela.

Jag har tre barn 1,3,10 år och jag älskar att kunna sätta mig på kvällen och spela om det så är bara under 1-2h för att bara släppa all stress och måsten. Så mitt tips är att ha kvar sakerna och kör.

Jag hade ingen dator alls att tala om och köpte allt nytt nyligen - jag orkade inte vänta på 3080 så jag köpte ett 2080 Super och jag kan kräma ur allt riktigt bra på en 1440p skärm i 120-150 fps. (170hz skärm) Dock inte Red redemption 2 där ligger jag på ca 60 i fps men det är ett monster till spel och FPS spelar kanske inte lika stor roll i det spelet heller iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

2070 känns inte så.
Känns som det kostar mer än det smakar.

På E-bya kan du få ett för ca 3600kr. MEN det var utan import skatt. Liknande på 2080. Kolla på tyskland och england för att slippa betala 500kr i frakt samt 1200kr i imprtskatt (moms?)

Det vart hel plötsligt biligare att ta det via web, inet eller ja.... via pårisjagkt med garanti.

Vet inte vad det är för garantier och hur lätt det är att skicka tillbaka grejerna om något skulle vara fel om man beställer det från exempelvis Tyskland. Även om det är några kronor billigare kan det bli dyrare i längden, om nu något går fel.

Permalänk
Medlem

Sant ibland är det så att man köper tid.
Då man väl har tid så kan det vara värt vad som hälst att inte behöva tänke på det ena eller det andra. Det ska BARA fungera.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quikster:

Vet inte vad det är för garantier och hur lätt det är att skicka tillbaka grejerna om något skulle vara fel om man beställer det från exempelvis Tyskland. Även om det är några kronor billigare kan det bli dyrare i längden, om nu något går fel.

Var snarare så att Tyskland och England ser ut att fungera. Men inte USA.
Förlåt för otydlighet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quikster:

Jag tror dig. Anledningen till varför jag inte vill lägga ut för mycket är dock för att jag tror att inom 2-3 år så kommer den ändå inte användas (pga anskaffning av barn). Så uppskattningsvis så kommer man ha skärmen maximalt 3 år för att sedan låta den sammla damm någonstans under ett tag. Sen när det är dags att plocka fram den igen kan ju tekniken gått framåt en del eller så har sakerna blivit billigare.

Men jag övertänker säkert det hela.

Barn är inget hinder från att spela lite.
Man får tänka lite annorlunda bara, det går inte att säga till en skrikande bebis att du är mitt i en CS-match

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Barn är inget hinder från att spela lite.
Man får tänka lite annorlunda bara, det går inte att säga till en skrikande bebis att du är mitt i en CS-match

Haha, nej så klart. Vi bor i en ganska liten lägenhet som vi planerar på att ha kvar tills ungen blir 1 år kanske och man behöver flytta. Så min lilla gaming-hörna kommer göras om till någon form av baby-hörna i framtiden. Men den dagen den sorgen! Tills den stunden är kommen finns en hel del tid för att spela!