Don't do what I just did :)

Permalänk
Medlem

Don't do what I just did :)

Precis fått hem en YubiKey och ökat på säkerhet på alla mina konton överallt. Passade på att gå igenom konton jag har i Lastpass för att sätta unika lösenord på de få gamla som inte hade och göra dem till autogenererade lösenord.

Bytte precis lösenord med mitt Lastpass på swec... men glömde klicka uppdatera på Lastpass-tillägget i Chrome efter!!!
Slog mig sekunden för sent och nu kan jag inte sätta något annat lösenord då jag inte vet de som just sattes
Så jag har helt enkelt satt ett lösenord jag inte har en aning om!!!

Jag har inte loggat ut ännu så jag har ju access till mitt konto, kontaktat swec via "kontaka oss" länken som inloggad och hoppas de kan hjälpa.

Om detta är mitt sista inlägg så vet vi svaret på om de kunde hjälpa eller ej.

:S

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Hedersmedlem

@inquam Oj, då får vi passa på tacka för din tid här på Sweclockers. Live long and prosper 🖖

Du kan återställa lösenordet här: www.sweclockers.com/konto/aterstall
Jag har även skickat en återställningslänk via mejl

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@inquam Oj, då får vi passa på tacka för din tid här på Sweclockers. Live long and prosper 🖖

Du kan återställa lösenordet här: www.sweclockers.com/konto/aterstall
Jag har även skickat en återställningslänk via mejl

Dold text

Tackar... då löste det sig
Skall ta det lite lugnare när jag fortsätter genom listan av siter och uppdaterar lösenord

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips - förutom möjligtvis Last Pass själv där man kan få problem om man glömmer sitt unika lösenord som används för krypteringen, så har typ nästan alla tjänster ett "jag har glömt mitt lösenord"-länk. Så du behöver inte oroa dig om du råka glömma spara. Till 99% kommer du lätt kunna få tillbaka det.

Den enda gången jag har haft problem är zohomail där jag hade satt på 2-auth via en gammal telefon och de nödkoder jag sparat var för gamla/fel. Fick kontakta support och svara massor frågor innan de gav en temporär kod.

Jag har en bunt Yubikeys och funderade också på börja använda det för åtminstone last pass.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com