Vår senaste app - Onepoint - feedback

Permalänk
Medlem

Vår senaste app - Onepoint - feedback

Jag jobbar som devops, på ett större it-företag. Vid sidan om har jag dock alltid varit intresserad av renodlad programmering / utveckling.

Sedan 2013, tror jag har jag utvecklat datorprogram(spel, bottar och andra saker man kanske inte skall gå in på ).

De senare åren har jag dock gått ihop med en designer där vi utvecklat framförallt mobilspel. Många nedladdningar, dock inget vi lever på.

Vi har utvecklat en plattform, som snart också kommer gå att ladda ner för IOS. Men finns just nu bara tillgänglig för Android.

Vår senare app heter OnePoint, den laddades upp för ett tag sedan. Men utan att ha marknadsförts något. Har en fin budget för marknadsföring när vi är totalt nöjda med appen.

Den bygger på att marknadsföra sig själv, om man har en youtubekanal, facebook, twitch osv.

Gratis marknadsföring helt enkelt, utan reklam(i början).

Man submittar helt enkelt en "profil", med bild, beskrivning och keywords samt länkar till sina sociala medier. Man kan säga att det är en samlingspunkt för alla dina sociala medier / plattformar. Som du sedan marknadsför genom appen.

Andra användare kan därefter hitta din profil genom att söka på saker som intresserar dem & där igenom komma åt dina olika sociala plattformar & din profil.

Lite bilder: som förklarar hur appen ser ut idag:

Det går även att se statistik på sin "submit", och hur många likes man har.

Vad tycker ni fattas?

Jag vågar inte länka appen då jag antar att tråden tas bort pga marknadsföring.

All feedback är välkommet!

Är ni intresserade så kan ni skicka ett pm eller så tror jag ni listar ut hur ni hittar den i google play(Lämna gärna även ett helhjärtat betyg på appen i butiken om ni orkar).

För er nyfikna är appen utvecklad med följande teknik: Java, JSON, PHP, SQL, MySQL, div google apier som t.ex. analytics, samt ett framework för grafik.
Appen drar nytta av flera trådar där det behövs för att snabba upp saker & göra den mer responsiv.

Givetvis svarar jag även på frågor!

MVH
Martin

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070