Vad är denna blå plastbit jag råka ta bort?

Permalänk

Vad är denna blå plastbit jag råka ta bort?

Ja så dum som jag är så kände jag på kanten av skärmen att det var något man kunde ta bort, o trodde det va en plastfilm över hela skärmen, Så kommer det ut en liten blå plastbit på ca 1×1 cm.

Ser ingen skillnad på bilden men är rädd att jag har förstört något

Bild på den http://imgur.com/gallery/xd3dFCh

Permalänk
Medlem

Vad är det för TV? Förmodligen bara plastbiten som hänger ut för att få bort plastfilmen. Filmen är nog fortfarande kvar på TV:n, hade något liknande på min LG C9. Märkte det någon dag efter att plastfilmen fortfarande var kvar över TV:n

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en sån där liten plastbit man sätter i slutet på plastremsor och tejp för att det ska vara lättare att hitta änden där man ska dra.

Permalänk
Skrivet av lsociety:

Vad är det för TV? Förmodligen bara plastbiten som hänger ut för att få bort plastfilmen. Filmen är nog fortfarande kvar på TV:n, hade något liknande på min LG C9. Märkte det någon dag efter att plastfilmen fortfarande var kvar över TV:n

Det är en sony a87, hittar ingen plastfilm att pilla bort är nog bäst att jag låter det vara så jag inte rycker bort en del av skärmen, har hört att folk råkat göra det

Permalänk
Rekordmedlem

Svårt att se på bara en bild men det kan vara nått som har med mekanisk montering tt göra, en distans/dämpare men är även likt en avbruten kondensator men då borde den vara nån mm tjock och man borde kunna se metall nånstans.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Svårt att se på bara en bild men det kan vara nått som har med mekanisk montering tt göra, en distans/dämpare men är även likt en avbruten kondensator men då borde den vara nån mm tjock och man borde kunna se metall nånstans.

Den är tunn som pappee o Nån metall syns inte åtminstone så det är väl positivt ?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga ut att veta var och hur den satt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyponsoppa123:

Den är tunn som pappee o Nån metall syns inte åtminstone så det är väl positivt ?

kan va som tidigare nämnt plastfilm som funnits där, alt. har jag för mig att jag sett dessa på IR mottagaren på skärmen.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av dwd:

Svårt att säga ut att veta var och hur den satt.

Nere på högra kanten mellan skärmen och ramen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyponsoppa123:

Nere på högra kanten mellan skärmen och ramen

Så typ innanför ramen tolkar jag det som?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av dwd:

Så typ innanför ramen tolkar jag det som?

Ja precis