Permalänk
Medlem

Tangentbord

Jag kanske har fel för mig men jag tycker det är mest tangentbord och möss som är spelanpassade som ni tar upp här på Sweclockers. Ända sedan jag 2004 köpte min första "riktiga" dator har jag använt Microsoft Wireless Elite Keyboard med tillhörande Intellimouse Explorer 2.0 " Musen har lagt av och tangentbordet börjar bli slitet, men vad ska jag byta till. Det jag gillade med tangentbordet var ju alla dessa extraknappar. Att det fanns ett mushjul på tangentbordet var ju en strålande ide. Skönt att kunna rulla upp och ner på sidorna med vänster hand och inte enbart höger.
Kanske det kunde det komma något om de man kan kalla vanliga kontors tangentbord. Visst går det att spela även med detta tangentbord men jag spelar ju inte spel som kräver någon överdriven snabbhet,

Permalänk
Geeks
SweClockers

När det gäller möss kan jag hålla med dig. Att det blir så beror sannolikt på att en stor del av utvecklingen nu sker inom olika funktioner som framförallt kommer till nytta i spel, till exempel mer exakta sensorer och bättre trådlös prestanda. Vår ambition blir ju att rapportera om vad som intresserar många medlemmar och då hamnar ny teknik och de senaste finesserna högt upp på dagordningen.

Däremot tycker jag inte att det stämmer när det gäller tangentbord. Klickar jag in till arkivet och kollar in de senaste testerna hittar jag bland annat Core Mechanics Project 001, Cherry MX Board 3.0, HyperX x Ducky, Cooler Master SK650 och Sharkoon Purewriter. Jag skulle inte kalla dessa för gaming.

Finns någon särskild produkt du skulle vilja att vi testar?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)