Permalänk
Medlem

Vit bild?

Hej,

Jag har dator enligt sign som kör Windows 10, den senaste veckan har jag råkat ut för vit skärm. Problemet kommer sporadiskt och oftast märker man att något är på gång när musen fryser sig kort ett par gånger. Problemet började efter att jag uppdaterat Nvidia grafikkorts drivrutiner för att fixa till problem i Cyberpunk 2077, sen dess har det kommit en uppdatering till som jag taget utan att problemet löst sig.

Just nu har jag gått ner till version 457.51 för att se om detta löser problemet. Det är dock inte hållbart eftersom Cyberpunk 2077 inte fungerar särskilt bra på denna driver.

Första stället att titta på är event loggen men i vanlig ordning är det fortfarande svårt att se exakt vad som orsakat problemet. Det finns en Critical som säger att systemet startat om utan att stängas ner korrekt vilket stämmer, när det blir vit skärm får man dra sladden.

Det finns en del warnings som inte framstår som allvarliga ex :

Disk 8 has the same disk identifiers as one or more disks connected to the system. Go to Microsoft's support website (http://support.microsoft.com) and search for KB2983588 to resolve the issue.

The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239}

Sen har vi då denna varningen som inträffar 2 gånger på rad, dock 1 timme innan : Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.

Någon idé på hur man felsöker detta vidare?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har kört en hel dag nu med 457.51 och än så länge har jag inte stött på problemet. Det mesta tyder på att det är ett driver problem. MEN isåfall kan man tycka att jag inte borde vara ensam om att ha det, Nvidia GTX 1080 TI är ganska vanligt kort.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide