Bilar där man kan fälla så golvet blir platt?

Permalänk
Medlem

Bilar där man kan fälla så golvet blir platt?

Inser att detta är ett teknikforum men det är ju bara här jag hänger!

Hejsan!

Jag gillar att köra lite mindre bilar (då jag är singel och enbart har en hund) men jag tycker om att ändå ha lite utrymme, så jag brukar fälla ner baksätet då jag aldrig använder det ändå. Då får man ju en liten bil, men gott om utrymme!

Något jag verkligen gillade på min gamla Yaris från 05 var hur man kunde fälla baksätet så att golvet blev helt platt, det var riktigt smidigt, vilket gjorde att hundburen kunde skjutas riktigt långt bak och man fick rum med massa mer, trots att det var en väldigt liten bil.

Problemet är att den här funktionen, som även finns på vissa andra modeller, faktiskt inte marknadsförs särskilt bra, jag förväntar mig givetvis inte ett lexikon där alla bilmodeller med denna funktion finns, men man får verkligen gräva i recensionerna för bilar för att ens hitta om den funktionaliteten finns...

Så nu undrar jag bara om ni själva har några tips på vilka modeller / märken / årsmodeller man ska titta efter?

TL:DR: Liten bil, platt golv! Vart!??

Tack på förhand!

Permalänk

Jag har en BMW 118i -17, fäller man baksätena så blir det i principt helt platt. Jag upplever den som en kompakt men rymlig!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Jag har en BMW 118i -17, fäller man baksätena så blir det i principt helt platt. Jag upplever den som en kompakt men rymlig!

Åh, vet du vart man kan hitta en bild på hur det ser ut?
För när jag googlar på din bild, så ser det ut såhär.
Detta är inte det jag söker, jag behöver platt golv. Skulle se lite konstigt ut om hundburen lutade xD
Och det är väl inte detta jag skulle kalla för en "liten bil"
Den första bilden jag skickade var från min

Permalänk
Medlem

Audi A1 går att fälla ner så. Näst sista bilden här:

https://www.ridc.org.uk/features-reviews/out-and-about/choosi...

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Åh, vet du vart man kan hitta en bild på hur det ser ut?
För när jag googlar på din bild, så ser det ut såhär.
Detta är inte det jag söker, jag behöver platt golv. Skulle se lite konstigt ut om hundburen lutade xD
Och det är väl inte detta jag skulle kalla för en "liten bil"
Den första bilden jag skickade var från min
https://i.imgur.com/hFlGjVx.jpg

Var nog jag som inte begrep att det skulle vara plattplatt. Viss vinkling var det visst!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Audi A1 går att fälla ner så. Näst sista bilden här:

https://www.ridc.org.uk/features-reviews/out-and-about/choosi...

Åh fint! Tack!