Permalänk
Medlem

Ultrawide vs dual monitors

Hej!

Är inne på spåret att köpa en ultrawide curved skärm som ska användas till dagligt arbete och för gaming. Arbetar som systemutvecklare, så blir en del multitasking men inte på nivån som någon som sitter med t.ex. redigering.

Har just nu två stycken 24" skärmar. En Benq xl2411 som är min primära skärm. Sen en billig Asus som jag panikköpte som enbart används för browsers och chatt.
Då det är olika modeller så är de också i olika höjd. Detta har jag försökt kompensera med att ena skärmen står på några böcker, funkade i början då jag inte visste hur länge man skulle arbeta hemifrån. Men börjar bli lite obekvämt nu.
Tycker att hur mycket jag än sitter och vrider och har sig med skärmarna så får jag de aldrig perfekt. Det blir naturligtvis en glipa mellan dem och ena måste stå vinklad för att få plats på skrivbordet.

Då jag arbetade på kontoret har jag både testat ultrawide och setup med två skärmar. I början var det ovant med ultrawide men då man vande sig så märkte jag ingen större skillnad i produktivitet, var nästan skönare. Det finns verktyg som PowerToys för att anpassa layouten på din skärm.
Märker också att jag är dålig på att nyttja min sekundära bildskärm till fullo. Oftast har jag ett fönster öppet i fullscreen som är statiskt och det slutar ändå med att man har 30 olika Google Chrome igång för man öppnar nytt varje gång man ska göra nåt.

Ser ut som att jag kommer att fortsätta arbeta hemifrån på obestämd tid, så behöver ha det anpassat både för jobb och fritid.
Har kikat lite på både 34" och 43". Känns initialt som att 34" kommer bli tillräckligt dock.

+ Man slipper skifta fokus mellan skärmarna. Blicken kan stanna relativt centrerat. Behöver inte vrida huvudet lika mycket.
+ Högre upplösning, vilket gör att både bild och text blir skarpare. Bättre för ögonen.
+ Schysstare upplevelse för gaming.
+ Färg och kontrast kalibrerat korrekt (slipper störiga skillnader då man har två skärmar av olika modell).
+ Samma höjd över hela skärmen (slipper olika höjd om man har två skärmar av olika modell).
+ Färre sladdar som måste dras runt.
+ Mer plats på skrivbordet.

- Måste tabba ur fullscreen för att kika på något eller byta låt på spotify. t.ex. då man spelar. Med två skärmar kan man ha något igång på andra skärmen samtidigt. Men då jag inte streamar så kan jag leva utan det.
- Även om man splittar upp skärmen med PowerToys så kommer allt vara i fokus på samma yta. Med två skärmar är det enklare att dra bort statiska distraktioner.
- Pris
- Dela bildskärm (osäker på hur det blir om personen som kikar inte har en 21:9, någon kanske vet?)

Vad kör ni själv för setup? Ni som bytt från dual till ultrawide, hur tycker ni att det fungerar?
Har ni tips på någon skärm ni rekommenderar?
Den jag har kikat på är AOC CU34G2X 34". Ligger inom en bra prisklass och täcker behoven som krävs.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som webbutvecklare och kör med en 34" 1440*3xxx ultrawide skärm när jag är inne på kontoret. Tycker att det är underbart.

Kör IDEn på 2/3 av skärmen och Chrome på 1/3 så att jag direkt kan se resultat av vad jag gör utan att alt-tabba.

Tyvärr beställde jag platt och inte curved skärm. Det var ett misstag. Känns som om kanterna curvar bort från mig.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag gick från dual 27" till en 34", bästa jag gjort. Bättre både för gaming och arbete. Finns inget negativt enligt mina användningsområden.

Visa signatur

Mac mini M2
PS5 Pro

Permalänk
Medlem

Ultra wide med powertoys är underbart, ser inga nackdelar med det jämfört med två skärmar

Permalänk
Medlem

Enda två nackdelarna jag upplever med singel ultrawide vs dual monitors är:

- Du kan inte göra två saker samtidigt när du spelar (typ kolla youtube samtidigt som du levlar i WoW), om du inte spelar i windowed mode
- Vissa spel som inte stödjer 21:9 får enorma black bars på sidorna

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Fyndjägare

Kör också ultrawide och kommer nog inte gå tillbaka. Det enda tråkiga är att det finns mycket större urval i 16:9 eftersom marknaden är större och 16:9 skärmarna därmed får nya och bättre specar före ultrawide skärmarna. Högre hz, bättre paneler, FALD, micro-LED, OLED osv.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Kul att många verkar trivas med ultrawide, vilka kör ni med? Försöker hålla budgeten rimlig, fick upp ögonen för Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" (https://www.mistore.se/sv/ljud-video-bild/mi-curved-gaming-mo...) som tidigare pratats varmt om i en tråd på forumet.

Skrivet av lambdan:

Enda två nackdelarna jag upplever med singel ultrawide vs dual monitors är:

- Du kan inte göra två saker samtidigt när du spelar (typ kolla youtube samtidigt som du levlar i WoW), om du inte spelar i windowed mode
- Vissa spel som inte stödjer 21:9 får enorma black bars på sidorna

Precis, lite detta jag listade som negativt också. Men kör man fullscreen i windowed så är det fortfarande relativt smärtfritt att tabba ur för att kolla upp något.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ kan väl annars vara ultrawide och en budgetskärm som sekundär?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ett alternativ kan väl annars vara ultrawide och en budgetskärm som sekundär?

Blir samma problem då med att inte ha centrerat för ögonen, speciellt om primärskärmen då blir ännu större. Jag ser inte vitsen riktigt. Har också limiterat med skrivbordsyta, även om skärmen inte direkt "står" på bordet så tar bredden upp plats. Två 24" fungerar men skulle jag ha en 34" och en 24" skulle det bli tight. När jag arbetar har jag möjlighet att ha laptopen som sekundär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

fick upp ögonen för Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" (https://www.mistore.se/sv/ljud-video-bild/mi-curved-gaming-mo...) som tidigare pratats varmt om i en tråd på forumet.

Här är den enorma tråden om just den skärmen: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574493-den-stora-trad...

Jag har den och är fortfarande nöjd. Många som klagar på coil whine med den men inget jag stör mig på med min.
För priset tycker jag det är en no brainer.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en 43 ultrawide. 3840x1200.
Det har gjort mitt liv betyligt lättare då jag håller på med ljudprodoktion. Det finns en grej jag ångrar och det är att jag inte har köpt det tidigare. Spelupplevelsen är också helt otrolig med ett sånt stort synfält. 🙂

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Blir samma problem då med att inte ha centrerat för ögonen, speciellt om primärskärmen då blir ännu större. Jag ser inte vitsen riktigt. Har också limiterat med skrivbordsyta, även om skärmen inte direkt "står" på bordet så tar bredden upp plats. Två 24" fungerar men skulle jag ha en 34" och en 24" skulle det bli tight. När jag arbetar har jag möjlighet att ha laptopen som sekundär.

Sätta den ovanför primärskärmen? Om inte annat tänker jag mig att det löser problemet att inte kunna se Youtube, etc samtidigt som man spelar.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Sätta den ovanför primärskärmen? Om inte annat tänker jag mig att det löser problemet att inte kunna se Youtube, etc samtidigt som man spelar.

Ja, på sikt kan det vara ett alternativ. Så länge kan jag leva utan det

Permalänk
Medlem

ultrawide, lätt!

Hade tidigare följande setup:
34" (3440x1440) i mitten
en 27" (2560x1440) på varje sida om mittskärmen

Bytte till en 49" ultra(ultra)wide (5120x1440) primärt för att det var problem med windows 10 och multipla skärmar. Ungefär en gång per månad när jag startade datorn så hittade den inte en eller flera av skärmarna (2070 super, uppdaterade drivrutiner, displayport till mittskärmen och displyaport till en av sidoskärmarna - den sista sidoskärmen var daisychained till mittskärmen). För att få rätt på det var jag tvungen att koppla ur/in skärmarna, starta om windows utan skärmar inkopplade etc. Ett jäkla mög alltså. Extra roligt när windows INTE hittar mittskärmen, men hittar sidorskärmen som är inkopplad VIA mittskärmen. ffs

I samband med att vi skulle jobba hemifrån närmaste året så bytte jag till en philips ultrawide med usb-C hub (kör på kundens mbp) vilket funkar riktigt bra!

Så nu ska jag bara ha tag i ett 3080 med cirkus 16Gb vram så är jag satt

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Min tidigare setup:
43" 16:9 3840x2160
Fungerade ypperligt - och produktiviteten kunde hållas extremt hög då fyra fönster kunde placeras i varsitt hörn. Kanske inte helt optimalt för vardagsanvändning dock - då slösurfning ofta innebar att ca 33% av skärmytan användes.

Min nuvarande setup:
34" 21:9 3440x1440 +
24" 16:9 2560x1440

Inledde med att enbart använda 34":aren, men märkte då att produktiviteten blev lidande då storleken var helt perfekt för två fönster men inte ett tredje. Detta rådde dock den extra 24":aren bot på.

Så min personliga rekommendation till dig är att absolut gå över till 34". Märker du att du ändå saknar skärmutrymme (som var fallet för mig) så kanske du ändock har möjligheten att addera en extra "bonusskärm"?

Kan också notera att den 34" jag äger är just en AOC CU34G2X som du nämner i ditt introinlägg. Jag är mycket nöjd med denna modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pett-Ture:

Sitter själv på en 43 ultrawide. 3840x1200.
Det har gjort mitt liv betyligt lättare då jag håller på med ljudprodoktion. Det finns en grej jag ångrar och det är att jag inte har köpt det tidigare. Spelupplevelsen är också helt otrolig med ett sånt stort synfält. 🙂

Skrivet av Trihxeem:

Hade tidigare följande setup:
34" (3440x1440) i mitten
en 27" (2560x1440) på varje sida om mittskärmen

Bytte till en 49" ultra(ultra)wide (5120x1440) primärt för att det var problem med windows 10 och multipla skärmar. Ungefär en gång per månad när jag startade datorn så hittade den inte en eller flera av skärmarna (2070 super, uppdaterade drivrutiner, displayport till mittskärmen och displyaport till en av sidoskärmarna - den sista sidoskärmen var daisychained till mittskärmen). För att få rätt på det var jag tvungen att koppla ur/in skärmarna, starta om windows utan skärmar inkopplade etc. Ett jäkla mög alltså. Extra roligt när windows INTE hittar mittskärmen, men hittar sidorskärmen som är inkopplad VIA mittskärmen. ffs

I samband med att vi skulle jobba hemifrån närmaste året så bytte jag till en philips ultrawide med usb-C hub (kör på kundens mbp) vilket funkar riktigt bra!

Så nu ska jag bara ha tag i ett 3080 med cirkus 16Gb vram så är jag satt

Skrivet av Ompax:

Min tidigare setup:
43" 16:9 3840x2160
Fungerade ypperligt - och produktiviteten kunde hållas extremt hög då fyra fönster kunde placeras i varsitt hörn. Kanske inte helt optimalt för vardagsanvändning dock - då slösurfning ofta innebar att ca 33% av skärmytan användes.

Min nuvarande setup:
34" 21:9 3440x1440 +
24" 16:9 2560x1440

Inledde med att enbart använda 34":aren, men märkte då att produktiviteten blev lidande då storleken var helt perfekt för två fönster men inte ett tredje. Detta rådde dock den extra 24":aren bot på.

Så min personliga rekommendation till dig är att absolut gå över till 34". Märker du att du ändå saknar skärmutrymme (som var fallet för mig) så kanske du ändock har möjligheten att addera en extra "bonusskärm"?

Kan också notera att den 34" jag äger är just en AOC CU34G2X som du nämner i ditt introinlägg. Jag är mycket nöjd med denna modell.

Ni som sitter på större 43"+ (eller dual 34+24). Upplevs det inte väldigt stort? Lite som att ha en TV på skrivbordet. Stora bildskärmar ska man väl sitta en bit ifrån, åtminstone om man tänker tum för en TV kontra avståndet till soffan. Där kanske man bör se över hur djupt skrivbord man har?

Kan tänka mig då man arbetar så blir det som att ha tre skärmar där man kan vrida huvudet något mellan, vilket nog inte är något problem. Men då man spelar borde det väl vara lite som att sitta längst fram på en bio? Dvs. svårt att få en överblick över allt som pågår utan att behöva titta omkring sig?

34" Känns helt klart som en rimlig start, gör nog så att jag behåller min budgetskärm som sekundär om jag skulle känna behovet av att koppla in den. Ska kika på lite fler alternativ, men står mellan Xiaomi och AOC just nu. Är beredd att hoppa upp 1-2 tusen i prisklass om det skulle ge bättre valuta. Dock så har många recensioner om Xiaomi sagt att det är en väldigt bra bildskärm till det priset.

Permalänk
Medlem

Jag har gått från
23" (1920x1080) + 27" (2560x1440)
till
23" (1920x1080) + 27" (3840x2160)
till
23" (1920x1080) + 34" (3440x1440)
till
48" (3840x2160)

Enda jag saknar är möjligheten att ha typ webbläsare/discord eller dylikt igång på en sekundär skärm när jag spelar i full-screen. Inlevelsen när man spelar på 48" i 4K är dock magisk. Ur produktivitetssynpunkt så känns nuvarande setup väldigt bra, däremot kan jag inte påstå att det ger så mycket mer jämfört med min senaste setup.

Permalänk
Medlem

Valde att beställa en Xiaomi Mi 34". Tack för allas input

Permalänk
Medlem

Kör en 34" 5120x2160 (ultra wide), väldigt nöjd, men spelar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Ja, på sikt kan det vara ett alternativ. Så länge kan jag leva utan det

Jag har idag en 32" Ultrawide, jag gillar det. Speciellt när man spelar FPS.
Jag spelar i borderless windowed och tabbar ut till ett fönster chrome i halvskärm, då ser man halva spelet och det räcker imo.

Jag är dock inne på att gå över till 16:9, en riktigt stor, typ 42". Sedan köra spel windowed 32:9 på nedre halvan av skärmen och en browser ovanför!

Permalänk
Medlem

Kört med Acer Predator 34" 3440*1440 sedan 2015 och kommer aldrig kunna gå tillbaka till dubbla skärmar. Sitter med musikproduktion (Ableton) och det är så skönt att ha allt överskådligt.

Permalänk
Inaktiv

Enda egentliga svagheten med en vettig ultrawide i mitt tycke är just spel, och då spel som inte stödjer bildformatet vettigt. I alla övriga områden är det underbart med den extra bredden.

En ultrawide kommer aldrig kunna ersätta två skärmar för mig men i de flesta fallen 21:9 istället för 16:9.

Permalänk
Medlem

Jag har en 3440x1440 hemma som jag impulsköpte när Netonnet reade ut dem för 3500kr, plus att jag hade ett presentkort på 800, så det kändes som rätt läge att byta bort min ensamma 1920x1080@60Hz jag körde på innan.

Jag tycker det är riktigt skönt att ha rent allmänt, MEN, nu jobbar jag ju inte på min hemmadator. På jobbet kör jag en dator som agerar hypervisor åt min andra datorer som är virtuella, p.g.a. administrativ tiering som vi tillämpar. Av den anledningen så hade det absolut inte funkat tillfredställande att ha en stor skärm snarare än tre små som jag har nu, men då jobbar jag som systemadministratör och en stor del av min arbetstid spenderas i RDS- eller SSH-sessioner mot andra burkar och då är det ju skönt att köra den datorn fullscreen på en egen monitor för att hålla koll på var man är nånstans.

Med det sagt, om du inte jobbar så, så ser jag inte varför en ultrawide skulle vara ett sämre val än två små. Jag tror märker stor skillnad i ergonomi numera när jag är hemma jämfört mot jobbet eftersom det är mindre total yta att flytta ögonen över med en ultrawide istället för 2-3st 27" utan att jag upplever att det blir för trångt för det jag vill göra.

Permalänk
Medlem

Hade 2*27" ganska länge men bytte till en 38" UW men har kvar den ena 27an som jag tänkt köra i porträttläge längre fram (landskap just nu)

Kan nog aldrig gå tillbaka till singelskärm igen

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Ni som sitter på större 43"+ (eller dual 34+24). Upplevs det inte väldigt stort? Lite som att ha en TV på skrivbordet. Stora bildskärmar ska man väl sitta en bit ifrån, åtminstone om man tänker tum för en TV kontra avståndet till soffan.

Det här är något du behöver sluta fundera över. Att ens TV eller bildskärm blir "för stor" är förlegat och grundar sig i att 480p blir alldeles för äckligt att kolla på om man har en enorm TV och sitter alldeles för nära.

Med 1440p eller till och med 4K så "behöver" man snarare sitta mycket närmre än man tror.

Mina ögon är ca 80cm från min 34" ultrawide och det känns alldeles lagom. Det innebär att en 43" ultrawide också är alldeles lagom, eftersom den enbart är bredare. I vissa fall pratar folk om LGs OLED-TV där den används som bildskärm till datorn, men det är en TV och den är inte ultrawide.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag har precis sålt 32", pga tillfällig flytt, som jag kört brevid en billig 24" IPS men jag kan inte tänka mig att gå ifrån två skärmar nånsin, jag gillar verkligen att spela och surfa med en stor skärm och kolla på föreläsningar lite passivt samtidigt. Jag skulle kunna tänka mig en till 24" men jag ser ingen nytta med det nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Ni som sitter på större 43"+ (eller dual 34+24). Upplevs det inte väldigt stort? Lite som att ha en TV på skrivbordet. Stora bildskärmar ska man väl sitta en bit ifrån, åtminstone om man tänker tum för en TV kontra avståndet till soffan. Där kanske man bör se över hur djupt skrivbord man har?

Kan tänka mig då man arbetar så blir det som att ha tre skärmar där man kan vrida huvudet något mellan, vilket nog inte är något problem. Men då man spelar borde det väl vara lite som att sitta längst fram på en bio? Dvs. svårt att få en överblick över allt som pågår utan att behöva titta omkring sig?

34" Känns helt klart som en rimlig start, gör nog så att jag behåller min budgetskärm som sekundär om jag skulle känna behovet av att koppla in den. Ska kika på lite fler alternativ, men står mellan Xiaomi och AOC just nu. Är beredd att hoppa upp 1-2 tusen i prisklass om det skulle ge bättre valuta. Dock så har många recensioner om Xiaomi sagt att det är en väldigt bra bildskärm till det priset.

Jag har en 43" som jag bytte till från 2x25". Ångrar inte det en sekund. Kan ha den lite längre bak på bordet, som dessutom är mycket tommare nu genom multibrackets gasarmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Jag har en 43" som jag bytte till från 2x25". Ångrar inte det en sekund. Kan ha den lite längre bak på bordet, som dessutom är mycket tommare nu genom multibrackets gasarmen

Fet skärm och mycket arbetsyta är livet.
Yolo

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Även jag har två skärmar på jobbet, men då har jag också 4 meter skrivbord så det är en helt annan sak än det normalstora skrivbordet hemma. Jag har saknat mina skärmar på jobbet, men vore varken snyggt eller praktiskt hemma. Jag jobbar dessutom en hel del med foto och grafik, och något jag blir vansinnig på är när skärmarna avviker i färgerna. Även två av samma modell kan avvika. Med allt detta i åtanke har jag häromdagen beställt en 34" ultrawide för att ersätta min 27" 16:9.

Det blev en Philips E-Line 345E2AE som verkar vara någon slags budgetval men ändå med relativt rimlig färgrymd. Den är inte kurvad. Jag övervägde det först men insåg att det nog inte kommer att fungera med möbleringen på bordet. Det behöver få plats ritplatta och mikroskop som kan dras fram, utan att behöva flytta eller vinkla undan skärmen. En rak skärm kan förpassas längs väggen bättre så att man får lite fri yta framför vid behov. Skrivbordsyta är en lyxvara hemma så även en centimeter hit eller dit spelar roll.

Jag har alltså inget att tillföra vad gäller din frågeställning vilket som är bättre, utan ville väl mest dela med mig i att jag har gått i samma tankar.

Permalänk
Medlem

3x27" 4K+ annars får det vara...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD