Bilder öppnas inte korrekt i Chrome på Android

Permalänk
99:e percentilen

Bilder öppnas inte korrekt i Chrome på Android

Har ofta varit med om att bilder öppnas och sedan omedelbart stängs ner när jag trycker på dem på mobilen, och har äntligen förstått varför: Det funkar bara om jag trycker inom den tänkta rektangel där bilden kommer dyka upp.

Jag har bara stött på detta problem i Chrome på min Galaxy S9 (såväl med som utan Desktop site ikryssat; för närvarande version 87). Varken Chrome på Ubuntu, Firefox på Ubuntu, Firefox på Android eller Safari på iOS är drabbat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Jag kan i varje fall svara på varför det sker. Vår touch-bibliotek skickar för närvarande en "onTouch" och "onClick" direkt efter varandra, vilket gör att den tolkar att du klickar utanför bilden (då den hamnar i mitten av skärmen) och vill stänga den igen. Hade liknande problem vid implementation vid mobilmenyn för den responsiva menyn.

/ Johan

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Hej,

Jag kan i varje fall svara på varför det sker. Vår touch-bibliotek skickar för närvarande en "onTouch" och "onClick" direkt efter varandra, vilket gör att den tolkar att du klickar utanför bilden (då den hamnar i mitten av skärmen) och vill stänga den igen. Hade liknande problem vid implementation vid mobilmenyn för den responsiva menyn.

/ Johan

Ja, jag förstod att det var något sådant. Har du någon idé om hur det kan åtgärdas? Det nuvarande beteendet är väldigt ointuitivt och irriterande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers