Robust laptopstativ för användning i liggande ställning

Permalänk
Medlem

Robust laptopstativ för användning i liggande ställning

Hej!

Jag lider sedan hösten 2019 av ett diskbråck, som stundtals irriterar, och stundtals vållar mycket smärta. Det stora problemet är att det är svårt att jobba och studera i kontor, då jag inte kan sitta ner på en stol under längre perioder, trots att kontorsstolen jag har är av god kvalité. Jag har ett höj- och sänkbart skrivbord, men jag kan inte heller stå under längre perioder utan att ländryggen värker. Vad jag får göra är att försöka växla mellan att stå upp och ligga ner, men det är ju svårt att arbeta liggandes.

Jag beställde alldeles nyligen ett laptopstativ som skulle kunna hjälpa mig med detta: Tatkraft, Newton laptopbord. Tyvärr bestämde jag mig för att skicka tillbaks stativet, då det var ojämnt och överlag ostabilt. Det gungade häftigt när jag skrev på det, och jag var orolig att det skulle välta. Dålig kvalité, helt enkelt.

Så såg jag det här, nästan exakt likadana stativet från det brittiska företaget "The Bad Back Company": Adjustable Laptop Stand. Till skillnad från stativet jag skickade tillbaks så ser det här betydligt mer rejält ut. Tyvärr så levererar de inte till Sverige, så där går jag bet.

Jag vill därför fråga er här på Sweclockers om ni vet om någon sådan här produkt som man kan få tag på i Sverige? Jag hittade det här stativet på svenska Amazon, men så kostar det ju också 4000 kr. Kanske värt det om jag inte kan hitta något annat, men jag vill inte resignera mig till en sådan prisklass ännu.

Tack på förhand!

Mvh / seriegubben