World Of Webhallen

Permalänk
Medlem

World Of Webhallen

Saknade en tråd gällande spelet World of Webhallen
Tanken är att man kan hjälpa varandra komma vidare, så som @Roger W hjälpte mig komma förbi spindeln! Tack för det
Hoppas du och @Viktorph löser hur man kommer till episod 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Saknade en tråd gällande spelet World of Webhallen
Tanken är att man kan hjälpa varandra komma vidare, så som @Roger W hjälpte mig komma förbi spindeln! Tack för det
Hoppas du och @Viktorph löser hur man kommer till episod 2!

Nice
Bra idé!
(jag har fortfarande inte fått igång episod 2 - undrar om man helt enkelt måste vänta??)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har precis avslutat Episode 1 men kan inte ta mig vidare till Chafing Sands, står en vakt som säger att jag behöver "clothing made of airy cotton fabric to proceed". Någon som har tips?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Jag har precis avslutat Episode 1 men kan inte ta mig vidare till Chafing Sands, står en vakt som säger att jag behöver "clothing made of airy cotton fabric to proceed". Någon som har tips?

Jepp, precis samma läge för mig.
Vakten säger något om att det ska öppna en ny butik "om några månader" eller nått sånt. Ska man vänta?
(jag har försökt finkamma kartan efter nån hemlig butik jag missat, men icke...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat på "get a business license".
Snodde en ticket av skeletten men vakten vägrar släppa in mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag har fastnat på "get a business license".
Snodde en ticket av skeletten men vakten vägrar släppa in mig..

Du behöver distrahera vakten... Kanske finns nån skör apparat i närheten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat i staden :/

quest: prove that swineyis up to no good (1/4 clues)

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Jag har fastnat i staden :/

quest: prove that swineyis up to no good (1/4 clues)

Där är jag med, fast 0/4 clues än så länge.

Vad kan man göra med bulldoozern? Kunde sätta i nyckeln men "thats it"....

Permalänk
Medlem

sådär klarade episode 1 nu, finns det en episode 2?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Där är jag med, fast 0/4 clues än så länge.

Vad kan man göra med bulldoozern? Kunde sätta i nyckeln men "thats it"....

nyckeln lämnar du i huset till borgmästaren, sen hälla hinken i ett fotavtryck utanför baren och sen lämna till borgmästaren etc

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

sen ska du hjälpa fiskaren utan fiskelina, finns en fiskare uppe till vänster i stan, ska prata med honom men måste svara rätt på några grejer han säger annars får man börja om å prata med han. får iaf en fiskelina av han som du lämnar till andra fiskaren, då fiskar han upp en flaska som bartendern kan öppna, lämna sen till borgmästaren

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hur besegrar man bossen på skatteverket? Två träffar från honom så är jag död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Hur besegrar man bossen på skatteverket? Två träffar från honom så är jag död.

Använd inte specialattacker ☺️

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Använd inte specialattacker ☺️

Men åh...

Permalänk
Skrivet av antherz:

Jag har precis avslutat Episode 1 men kan inte ta mig vidare till Chafing Sands, står en vakt som säger att jag behöver "clothing made of airy cotton fabric to proceed". Någon som har tips?

Har samma problem, någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Jag har precis avslutat Episode 1 men kan inte ta mig vidare till Chafing Sands, står en vakt som säger att jag behöver "clothing made of airy cotton fabric to proceed". Någon som har tips?

Har samma problem, har någon löst detta?

Permalänk
Skrivet av cojo3667:

Har samma problem, har någon löst detta?

Länge sen jag spelade nu men jag har för mig att det inte finns mer att göra. Det blev aldrig en Episode II och verkar tyvärr inte bli något av det.

Permalänk

Vet någon hur man hittar Ondac?

Permalänk

Jag kommer ingenstans i World of Webhallen, kommer till grisen och pratar med honom, Lord Porker sedan händer inget, kan inte battla med honom...

Permalänk
Skrivet av Swurre2019:

Jag kommer ingenstans i World of Webhallen, kommer till grisen och pratar med honom, Lord Porker sedan händer inget, kan inte battla med honom...

låt grisen hämta en gratis hink och kolla på hyllorna....

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Medlem

#"¤%"#¤%" Behöver namnet på borgmästaren för att komma vidare i skattjakten nu under rean. Kommer bara ihåg Danger, men vad var det mer han hette?????

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad man ska göra med statyerna?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Asus TUF Gaming RTX 3070 Ti OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition |
Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av MagicFingers:

låt grisen hämta en gratis hink och kolla på hyllorna....

Jag får bara samma text hela tiden att han är lord porker bla bla bla, vilka hyllor pratar du om?

Permalänk
Medlem

Hur dödar jag belsebub i trädet?
Spindeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hur dödar jag belsebub i trädet?
Spindeln

Löste det själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Löste det själv!

Berätta gärna. Jag har inte kommit förbi spindeln än

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Berätta gärna. Jag har inte kommit förbi spindeln än

Ok vart tredje attack som spindeln gör är super attack. Då får du innan hennes 3e turn trycka på din gubbe och välja sköld.

Så får du göra så tills du dödat henne.

Permalänk

Liknande spel

Tyckte spelet var förvånansvärt kul och undrar om någon vet vad genren heter? Och eventuellt något i genren som kan Rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Klarade Episode 1 precis. Man måste tänka lite djupare ibland och komma ihåg vad man sett tidigare för att klara spelet!
Synd att Episode 2 inte verkar komma!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Klarade Episode 1 precis. Man måste tänka lite djupare ibland och komma ihåg vad man sett tidigare för att klara spelet!
Synd att Episode 2 inte verkar komma!

Ger det mycket XP att klara spelet?