YH-Utbildningar Automation

Permalänk

YH-Utbildningar Automation

Hej jag har gått el och energi programmet och börjat att fundera på en vidare utbildning jag har kollat på olika sidor för att få info av jobbet eller utbildning jag är intresserad av, men ändå känns det så fattigt med information där av vänder jag mig till er så kan ni ge lite förslag med lite vägledning

Jag är intresserad av Automation och ville veta mer.
Någon som jobbar som det, eller har kunskaper om yrket? Hur ser arbetsmarknaden ut, vad gör man?
Lön

jag är även intresserad av fastighetsförvaltare och vet lika lite som den första.

jag skulle bli jätte glad om ni kunde hjälpa och dela med erfarenheter och idéer förslag och allt möjligt är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockerss123:

Hej jag har gått el och energi programmet och börjat att fundera på en vidare utbildning jag har kollat på olika sidor för att få info av jobbet eller utbildning jag är intresserad av, men ändå känns det så fattigt med information där av vänder jag mig till er så kan ni ge lite förslag med lite vägledning

Jag är intresserad av Automation och ville veta mer.
Någon som jobbar som det, eller har kunskaper om yrket? Hur ser arbetsmarknaden ut, vad gör man?
Lön

jag är även intresserad av fastighetsförvaltare och vet lika lite som den första.

jag skulle bli jätte glad om ni kunde hjälpa och dela med erfarenheter och idéer förslag och allt möjligt är tacksam för all hjälp jag kan få.

Har jobbat med automation i över 10 år nu, har ca 40k i lön och en beredskaps vecka på en fabrik var fjärde vecka som ger ca 7k i grundersättning.

Vad man gör beror så klart vart man hamnar, jag jobbar på ett mindre företag och mina arbetsuppgifter är ganska varierande
Programmera PLC/HMI till en ny anläggning, planera, räkna på och byta gamla styrsystem.