Ställa sök interval W10 uppdateringar med Powershell

Permalänk
Inaktiv

Ställa sök interval W10 uppdateringar med Powershell

Goddagens,

Jag försöker hitta hur man ställer in Windows 10 på att söka efter uppdateringar (Både security och feature updates) med ett visst intervall (1 timma) igenom Powershell. Jag har hittat hur man uppdaterar Defenders databas men inte W10 uppdateringar.

Någon som har gjort eller råkar veta på rak arm?

Permalänk
Medlem

Inte via powershell men kan kanske vara good enough eller iaf ge en knuff i rätt riktning
https://news.softpedia.com/news/change-how-often-windows-10-c...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Chibariku:

Inte via powershell men kan kanske vara good enough eller iaf ge en knuff i rätt riktning
https://news.softpedia.com/news/change-how-often-windows-10-c...

Förutsätter att man inte använder Home-versionen, även om det går att aktivera GPO där också:)

TS:
Grupprinciper är det bästa, de ändrar iofs bara registernycklar. Varför vill du leta uppdateringar 1 gång i timmen? Det låter väldigt onödigt ofta.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Tack för tipsen, fick igång det till slut! Nu letar windows efter uppdateringar en gång i timman

Permalänk
Medlem

Är det inte lite overkill när microsoft släpper uppdateringar tisd andra veckan per månad ?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AllMessedUp:

Är det inte lite overkill när microsoft släpper uppdateringar tisd andra veckan per månad ?

Kanske det, men påverkar inte mig direkt men defender definitioner kommer väl ut oftare?

Permalänk
Medlem

Denna kör jag för att patcha ett VM template här hemma, dock med auto reboot.

Import-Module PSWindowsUpdate
Install-WindowsUpdate -Install -AutoReboot -Confirm:$false | Out-File ("C:\tmp\WinUpdate_{0}.log" -f (Get-Date).ToString("yyyy-MM-dd_HHmmss"))

Men för att bara söka efter uppdateringar tror jag modulen "WindowsUpdateProvider" passar bättre och kommandot "Start-WuScan".

Edit: Såg nu att tråden var rätt gammal... oh well