Trådlösa hörlurar till barn som fyller 8 år, rekommendationer mottages

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar till barn som fyller 8 år, rekommendationer mottages

Hej alla!

Precis som rubriken säger så är jag ute efter hörlurar till min brorson som fyller åtta år.

Jag har kollat lite på olika typer, t.ex.

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/barnhorlurar/j... | fast just denna modell ser lite väl barnslig ut, tanken är väl när han är 10-11 år att han fortfarande ska vilja använda dom, så i t.ex. svart vore att föredra.

Priset jag tänker mig är väl runt 5-600 kr, fast kan även lägga mer. Han kommer använda dessa när han kollar på YouTube på datorn främst, så kanske t.o.m. några som har både Bluetooth och någon typ av adapter så att det inte krånglar med att ansluta? Har inte världens bästa erfarenheter av enbart Bluetooth.

Har ni några förslag eller har ni rentav köpt till era barn eller bror-/systerbarn och kan rekommendera någon?

Kritierier är väl:

- Väldigt tåliga och bra kvalité.
- Bra ljud.
- Enkla att använda.
- Bra batteritid.

Tackar för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Köpte Jays a-Seven wireless åt dottern som hon nu haft i två år och hon är supernöjd. Bra batteritid och inga problem med bluetoothkopplingen. De har fått stå ut med en hel del under tiden så skulle säga att de är rätt hållbara.

Normalpris är kring 7-800 för dom, men jag köpte för 399 som de brukar ha erbjudande om titt som tätt. Webhallen har de svarta för 399 nu till exempel.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte just rekommendera de som du länkar till. Trots utseendet. De är lätta att hantera, bra räckvidd, stryktåliga och de har den oerhört viktiga volymbegränsningen som saknas i vanliga hörlurar. De kan spela tillräckligt högt däremot.

Jag har provlyssnat lite också och det är helt ok ljud i dem med.

Men jag förstår att utseendet kan vara ett problem. De finns i flera olika varianter så kanske kan du hitta någon som passar bättre.

Visa signatur

.