Låter som jag läspar helt plötsligt

Permalänk
Medlem

Låter som jag läspar helt plötsligt

Hej!

Jag har ett HyperX 2 Headset som helt plötsligt slutat funka som det ska.

Om jag säger S upprepade gånger så slutar den till slut spela in S ljudet och kortar ner det så att det låter som att jag läspar. Märker också att i Discord så spelar den inte ens in ljudet när jag blåser in i mikrofonen men funkar bra att prata direkt efter, samma sak gäller när jag slår lätt på mikrofonen, den registrerar inte det ljudet alls.

Sökt på nätet och har testat allt vad jag kan komma på.

• Provat alla USB ingångar
• Provat olika Hz men ställt tillbaka på 48000 Hz (DVD-Kvalitet) som jag hade som tidigare, har bara försämrat ljudkvalitén men inte tagit bort problemet.
• Ominstallerat Discord men även testat spela in i windows och det är samma problem där.
• Uppdaterat Drivrutiner för både Windows och HyperX (Och startat om datorn)
• Satt HyperX som standard på både hörlurar och mikrofon, problemet kvarstår.

Jag tror jag har provat fler saker men börjar bli riktigt trött. En polare tipsade om att det kunde vara någon Nvidia ljudgrej men jag hade det inte installerat på datorn och jag kunde heller inte installera det för o se om jag kan stänga av det, för att utesluta det bara tänker jag.

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Du råkar inte slagit på Discords egna brusreducering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Du råkar inte slagit på Discords egna brusreducering?

Stängt av, problemet kvarstår

Permalänk
Bildexpert 📺

Har inte koll på dina produkter och mjukvaror. Men själva funktionen att dämpa S-ljud kallas för De-esser. Så hittar du en sådan funktion någonstans i dina mjukvaror, kontrollera att den är avstängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Har inte koll på dina produkter och mjukvaror. Men själva funktionen att dämpa S-ljud kallas för De-esser. Så hittar du en sådan funktion någonstans i dina mjukvaror, kontrollera att den är avstängd.

Hittar ingen mjukvara till mina hörlurar på datorn och hittar ingenting med De-esser gällande Hyper X heller. Mina vänner påstår att när jag kommer in på Discord så börjar vissa andra också låta som att de läspar men det låter ju bara ologiskt i mina öron, speciellt eftersom mitt problem är både i windows ljudinspelare och i discord (testat med Discord avstängt).

Problemet kvarstår...

Permalänk

Använder dig inte utav nvidias funktion vad de nu va den hette men nån form av ai som kördes på rtx korten för att ta bort skräpljud och brus.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Använder dig inte utav nvidias funktion vad de nu va den hette men nån form av ai som kördes på rtx korten för att ta bort skräpljud och brus.

Skulle du kunna utveckla lite vad du syftar på?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Berniee:

Skulle du kunna utveckla lite vad du syftar på?

https://www.sweclockers.com/artikel/29532-snabbtest-rtx-voice...

Permalänk
Skrivet av Berniee:

Skulle du kunna utveckla lite vad du syftar på?

Se ovan länk.

Om du har ett rtx grafikkort dvs.

Eller om du fulhackat igång det på gtx 900 elle 1000 serien.
Vilket iaf har varit möjligt tidigare då jag testade det vet inte hur det är med det idag dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows