Permalänk
Medlem

Kritik sökes

hejsan!

har knåpat ihop en "stomme" för en hemsida jag gör till ett företag som sommarjobb..

url: www.peredgren.tk inte www.brobytrading.se (ska upp på den adressen senare däremot)

vad tycker ni om mitt förslag? vad kan jag göra bättre? min arbetsgivare tyckte att färgerna var lite "gråa", vill ni vara snälla och tipsa mig om en färgkombo som skulle passa bra?

tack på förhand! /per

Permalänk
Medlem

Tjena.
Tycker sidan ser ren & fin ut. Om jag vore du skulle jag prova att förminska texten i menyn till vänster. Sen kanske texten borde vara i fetstil oxå...lite småsaker som avdelande sträck eller så lite överallt kanske sidan att se mindre "kal" ut.
Hade gutt.

Visa signatur

...ready för takeoff...

Permalänk
Medlem

ja, det borde jag kanske göra...

det är det som är problemet när man får i uppgift att göra ett "exempel", man vet ju inte vad man ska lägga in, så det blir väldigt tomt på något sätt. det var nog därför jag gjorde länkarna så stora :/

Permalänk
Medlem

Jag tycker att huvudblocket är för litet jämfört med meny och ramar.

Permalänk
Medlem

vertikalt menar du?

Permalänk
Medlem

Loggan nere till höger passar inte riktigt in, annars ser det bra ut. Lite mer bilder och sånt skulle nog göra sidan mer intressant också.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Medlem

2mb intro intro? är du galen, tänk på alla med modem, tog ändå 30sec för mej och jag sitter på 2.5.. jag höll på att stänga ner innan jag kom in på sidan, sedan var den välidigt grå och tråkig som din arbetsgivare se

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Shark^ du kollade ju på den gamla sidan www.brobytrading.se!!! de skitet ska bort så snart jag e färdig med min version

jag skrev www.peredgren.tk ffs

LeFFe: jag har inte gjort loggan, och de vill tvunget ha med den, kanske borde jag anpassa resten av sidan efter den?

Permalänk
Medlem

Ja gör det. Sätt den loggan t.ex där uppe till vänster och använd någon färg som passar ihop med den till resten av sidan.
Lycka till.

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Inaktiv

Oj, jag kommer vara riktigt negativ:

Jag gillar inte flash och den tog ganska lång tid att ladda med kabelmodem 2Mbit/s och den är troligen en modem killer.

Att välja språk som första sida verkar vara lite överdrivet, jag skulle hällre se detta som ett meny alternativ då de flästa av deras kunder är ifrån sverige.

Jag ogillar även musik på sidor, det verkar oseriöst och är bara irriterande. Jag önskade att man kunde sätta muta som standard på flash. Musiken var irriterande.

Menyn man sedan kom till var otydlig. Ded var mer design än funktion. Menyknapparna försvan nässtan och när man tryckte på dem såg man knappast vart det hände nått och grått på grått äk knappast en pra kombination när det gäller viktig text.

När man sedan tryckte på länkar öppnades hela tiden nya poppupp-fönster vilket kändes irriterande och onödigt.

Jag gillade den gamla sidan. Då den hade text menyer kunde en handikappanpassad browser läsa denna samt att den var lättöverskådlig, snabbladdad och simpel.

Tänk nu på att jag ogillar flash och anser att detta är ett misstag pga att man inte kan handikappanpassa det, inte heller kan man göra textsökningar om så skulle behövas.
Jag har själv arbetat med grafik och förespråkar lättlästa sidor som inte har massa animationer som tar blicken från budskapet. Text sidor är även bra för de som vill markera saker för att tydligare kunna se dem.

Mitt omdömmer är:
En tumme ner för grafik
Två blödande öron för musiken
och en tumme upp för att du inte skäller på mig även jag är negativ till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Oj, jag kommer vara riktigt negativ:

Jag gillar inte flash och den tog ganska lång tid att ladda med kabelmodem 2Mbit/s och den är troligen en modem killer.

Att välja språk som första sida verkar vara lite överdrivet, jag skulle hällre se detta som ett meny alternativ då de flästa av deras kunder är ifrån sverige.

Jag ogillar även musik på sidor, det verkar oseriöst och är bara irriterande. Jag önskade att man kunde sätta muta som standard på flash. Musiken var irriterande.

Menyn man sedan kom till var otydlig. Ded var mer design än funktion. Menyknapparna försvan nässtan och när man tryckte på dem såg man knappast vart det hände nått och grått på grått äk knappast en pra kombination när det gäller viktig text.

När man sedan tryckte på länkar öppnades hela tiden nya poppupp-fönster vilket kändes irriterande och onödigt.

Jag gillade den gamla sidan. Då den hade text menyer kunde en handikappanpassad browser läsa denna samt att den var lättöverskådlig, snabbladdad och simpel.

Tänk nu på att jag ogillar flash och anser att detta är ett misstag pga att man inte kan handikappanpassa det, inte heller kan man göra textsökningar om så skulle behövas.
Jag har själv arbetat med grafik och förespråkar lättlästa sidor som inte har massa animationer som tar blicken från budskapet. Text sidor är även bra för de som vill markera saker för att tydligare kunna se dem.

Mitt omdömmer är:
En tumme ner för grafik
Två blödande öron för musiken
och en tumme upp för att du inte skäller på mig även jag är negativ till den.

Mycket kritik:
Du kollade ju på fel version .. den där ska bort du ska kolla på den första

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Skulle inte trä färgat se bra ut.. kanske till och med trä-textur eftersom företaget jobbar med trä.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

jo tack Morgoth, jag fattar inte att så många kan missuppfatta... borde nog redigera ovanstående inlägg :/

kenny_lex: var god kom med ny kritik

Permalänk
Medlem

okdå, lite kritik

för mykcet paint, bara stora rutor.. !!!

logon passar inte in med den gamla

färgen är osmaklig

sidan är för stor!

".:Framsida" <- snälla? (.:)

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Mycket kritik:
Du kollade ju på fel version .. den där ska bort du ska kolla på den första

Phu!
Snippat:
Jag gillade den gamla sidan. Då den hade text menyer kunde en handikappanpassad browser läsa dessa samt att den var lättöverskådlig, snabbladdad och simpel.

Då jag misstog mig i stressen så kallade jag den nya sidan för den gammla. Använd ALT funktionen för att beskriva vad bilden föreställer och vart länkar går. Detta är bra om folk med syn fel eller handikapp kommer till sidan.
Logotypen nere till höger borde du hitta nått bättre typsnitt för. På förra sidan hade de helvetica ich jag tror du bör fortsätta med det och kanska minska den en aning.
En ide är att ta bort den lilla biten som ligger i "O" på Brobt uppe till vänster. Det ser lite ut som det står Bröby nu, och efekten kommer då se ut som om "O" gör en inprint i diagonalen. (det är bara en idé och ingen kritik)

Permalänk
Medlem

kan du inte använda den gamla flashsidan då? den är ju rätt snygg om man skulle ta bort alla partners (dålig kvalle på dom bilderna), den där blå grejen över, och den där töntiga countern! istället för att man skickas till en html sida, så kan ju allt vara i flash istället.. när man klickar till höger där btmachines och dom länkarna är så öppnas det till vänster, där det står welcome to the world of BT.

Permalänk
Medlem

nej, de vill inte ha flash, tack för bra kritik kenny_lex, Shark^, Morgoth, LeFFe, denka, elk, Fruke och Ruarc

ska jobba lite på sakerna ni tog upp