Permalänk
Inaktiv

Bra ”hotell” för wordpress?

Hej,
Tänkte sluta hosta saker själv och är på jakt efter ett bra hotell där jag kan ha en wordpress sida.

Har kollat lite på loopia där jag idag har min domän men är som sagt osäker och tänkte att ni kunde hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det beror på hur pass tung webbsida du har samt förväntad mängd besökare?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrShizzle:

Skulle säga att det beror på hur pass tung webbsida du har samt förväntad mängd besökare?

Inte så tung är en blogg med lite kod och div saker.
Besökar är inte så värst många heller kanske 1000-2000 unika per månad.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av anon300311:

Inte så tung är en blogg med lite kod och div saker.
Besökar är inte så värst många heller kanske 1000-2000 unika per månad.

Jag har en sida med ungefär samma mängd besökare och jag har varit nöjd med Beebyte. Bra hastighet och smidig kundtjänst.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Har kört inleed i flera år nu och är mycket nöjd. Dom har webhotell från 19kr/mån med one-click installers för bl.a. wordpress. Jag har kört på det tidigare utan några som helst problem. Det bästa med inleed är deras fenomenala support.

Det var dock några år sen jag hade webhotell hos dom, har kört VPS senaste åren, men supporten har åtminstone hållt måttet.

Permalänk
Medlem

jag har hosting hos one.com och funderar på att starta en wordpress sajt där nu också. någon som har erfarenheter av att ha wordpress hemsida hos one? eller tips på andra alternativ?

Permalänk
Inaktiv

Jag kör min hemsida/bloggEgensajt.se och det funkar fint. Du kan enkelt uppgradera eller nedgradera ditt paket när som helst.

Permalänk
Medlem

Några fler bud om bra hotell för Wordpress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av faber:

Några fler bud om bra hotell för Wordpress?

Jag gillar wpengine. Kostar lite mer, men riktigt bra.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog slå ett extra slag för Inleed för deras support, annars är det nig inte mycket som skiljer mellan de hosts som finns idag utöver prisnivåerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke20:

jag har hosting hos one.com och funderar på att starta en wordpress sajt där nu också. någon som har erfarenheter av att ha wordpress hemsida hos one? eller tips på andra alternativ?

Hostar en mindre WP sida/blogg + domän hos One, har inte upplevt några problem på snart 2 år. Rekommenderas.