Söker kontorsstol som är bred och med bra armstöd. Max 4000:-

Permalänk
Medlem

Söker kontorsstol som är bred och med bra armstöd. Max 4000:-

Hej. Min stol har brakat ihop efter alla år och jag måste ha tag i en ny.
175cm lång, 100kg, bredaxlad.

Mina krav är typ:
* Bred sits
* Armstöden måste vara plana mot benen (inte tunna som marcus som köttar in i benen)

* Armstöden ska INTE gå att röra i alla vinklar fritt, det är super om de går o justera men de flesta ex gamingstolar jag kollat så är vridningen olåst och om man tar i armstöden när man sätter lr reser sig så vrids dom eller skjuts fram osv.

*Armstöden måste gå och höja och sänka.

*Så rak sits som möjligt, lite skårad rygg är ok. Men sitter ofta skräddare/ena benet under andra osv så rakare sits är bättre.

*Gärna tyg (fördel om man kan köpa utbyteklädsel till detta också då tyg går upp som på bilden). Annars är PU läder osv ok.

Jag vill ej köpa begagnat av privatpersoner på ex blocket.
Finns det någon "gamingstol" som är skön och uppfyller ovan, eller ska man kolla på något ifrån företag som säljer begagnade stolar? (Gärna tips på något sådant ställe som kan skicka utan det kostar sjukt mycket).

Har kollat på ex:
https://www.inet.se/produkt/6601535/noblechairs-icon-svart-bl...
https://secretlab.eu/collections/titan-series
Secret lab verkar ju dock ha sådant 4d armstöd som är olåst i vissa riktningar.

Tacksam för tips från alla stolgurus

Här är bild på min kinnarps innan den gick åt helvete.

Permalänk
Medlem

Har du suttit ett tag på en Kinnarps kommer du troligen blir väldigt besviken på en s.k. "gamingstol". Rekomo verkar ha gratis frakt på begagnade stolar. Vet inte var du bor men Kinnarps fabriksförsäljning i Falköping säljer överskott för halva priset mer eller mindre, köpte en Plus8 i nyskick för 5500 där.

En annan variant vore kanske att gå till en möbeltapetserare och få din nuvarande stol omklädd? Har dock ingen aning om vad det kostar, kanske går på lika mycket som en ny stol.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Lägg +4k på en rekonderad begagnad kontorsstol i bra skick, eller +10k på en helt ny stol.

En gamingstol kommer att vara en stor besvikelse när du redan har ägt en Kinnarps.

Själv köpte jag en "Malmstolen" från ett företag som rekonderad begagnade kontorsmöbler för runt 4k, otroligt nöjd faktiskt.

Det är lite svårt att ge tips på dessa företag om man inte vet vart du bor.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera denna. https://rp.se/produkt/arbetsstol-herman-miller-gra-orange/ En Herman miller Mirra till ett helt okej pris tycker jag (tänk på att det är ex moms). De hade två inne och jag köpte den ena i mars och är hur nöjd som helst. Har tidigare haft Kinnarps och var väl ganska nöjd med det men ville testa något nytt nu när jag jobbat hemifrån så länge.

Väger in på 95kg, 180cm lång och sitter väldigt bekvämt. Ryggstödet är otroligt bred, likaså sitsen. Armstöden sitter så långt utanför att de inte riskerar att ta i benen. Sätesbredd 483mm, djup 429mm, kanske kan vara bra att veta om man är lite bredare runt höften.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Oj glömde skriva vart jag bodde
Bor vid östkusten i Skåne.

Stort tack till alla era tips
Ja jag gillade ju min kinnarps faktiskt. Även när man inte satt korrekt så var den skön.

@fragande
Stolen gick åt helvete i vid en flytt, lång historia men den finns ej mer nu :/

Permalänk
Medlem

Beggad kontorsstol är det jag skulle kika på, rekomo har du fått tips om.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kinnarps sitsar är väl inte breda? Tycker de är för smala för min smak. Håll dig undan från Kinnarps 9000. Plastigt och rangligt som attans. De borde skämmas när de ska ha runt 9k för en sån stol. Min 12 år gamla Ikea Markus andas kvalitet i jämförelse.