PSU är defekt, Elgiganten vill även ha tillbaka GPU
Överlycklig om att äntligen hittat ett erbjudande till någorlunda ok pris, köpte jag ett EVGA GF RTX 3060 med tillhörande nätaggregat (EVGA 650WB BU) hos Elgiganten. Inget att hänga i granen kanske men det var en bra deal för mig för att komma igång i PC-svängen.
När jag fått alla delar och ska bygga ihop datorn visar det sig att nätagget troligtvis är trasigt (lös komponent som ramlar ner i fläkten). Jag kontaktade därför Elgigantens support, både via telefon och i butik. Vid båda tillfällen vägrar de ta emot/byta ut enbart nätagget. Istället måste jag lämna in både nätagg och grafikkort. Naturligtvis är jag inte jättetaggad på det med tanke på hur svårt det var att få tag på kortet till att börja med.
Jag fattar att policyn finns av en anledning. Men att vara så träiga och kundfientliga med en sån skitsak som de så enkelt kunnat fixa är för mig helt galet. Kortet och nätagget är i helt separata förpackningar, den enda kopplingen är att de såldes tillsammans under ett pris. Kom igen, Elgiganten! Inte undra på att ni blir utkonkurrerade när ni är så fruktansvärt osmidiga i er kundservice.
Rubrik förtydligad från "Varning för Elgigantens paket-artiklar (GPU + PSU)" /Vzano, Mod