Amazon Prime lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Amazon Prime lanseras i Sverige

Fria leveranser över hela Sverige, förtur på utvalda erbjudanden samt streaming via Prime Video och Gaming till en månadskostnad om 59 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vi som redan har Amazon Prime får allt direkt eller? Hur fungerar det?

Mycket spännande att se hur denna nyhet uppdaterar sig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

vi som redan har Amazon Prime får allt direkt eller? Hur fungerar det?

Mycket spännande att se hur denna nyhet uppdaterar sig

Troligtvis. Vet att mitt Prime hos Amazon.de är "aktivt" (även om det inte ger något direkt) på Amazon.fr, .co.uk,.com osv.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Kommer vi äntligen att få svensk text på alla tysk-dubbade filmer på amazon video.

Permalänk

Bra med mer konkurrens. Det finns så många filmtjänster i sverige men jag tycker de mest har samma smörja. Alltså mängder med serier som jag inte orkar se på. Tyvärr är det så att när äntligen en serie kommer på en filmtjänst så vill jag ej längre se den.

Men gamla serier Stargate serierna, knight rider, V, The Practise osv skulle jag vilja ha.

Jag tycker det är dåligt att många filmtjänster inte tillåter en söka vad de har innan man tecknar ett abonnemang. Det känns lite som att de vet om att de inte har tillräckligt mycket bra och vill lura folk.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mithras:

vi som redan har Amazon Prime får allt direkt eller? Hur fungerar det?

Mycket spännande att se hur denna nyhet uppdaterar sig

Kikade lite snabbt om det och det ska tydligen bara aktiveras på Amazon.se automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ingår hemleverans i det fria fraktpriset?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta att Amazon fixa så det går lättare att söka på deras sida.. Snabba leveranser tror jag inte mycket på bor för långt bort från stor städerna Stockholm och Göteborg 😃

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv

Varför betalar jag 65 kr i månaden...?

Permalänk
Musikälskare

Ska blir skoj att prova hur det fungerar!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför betalar jag 65 kr i månaden...?

Samma här

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Shakermaker:

Ingår hemleverans i det fria fraktpriset?

Jajamen! Inom 1–2 dagar över hela Sverige hävdar Amazon. För Stockholm, Göteborg och Malmö tillkommer även helgleveranser.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av pacc:

Kommer vi äntligen att få svensk text på alla tysk-dubbade filmer på amazon video.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Bra med mer konkurrens. Det finns så många filmtjänster i sverige men jag tycker de mest har samma smörja. Alltså mängder med serier som jag inte orkar se på. Tyvärr är det så att när äntligen en serie kommer på en filmtjänst så vill jag ej längre se den.

Men gamla serier Stargate serierna, knight rider, V, The Practise osv skulle jag vilja ha.

Jag tycker det är dåligt att många filmtjänster inte tillåter en söka vad de har innan man tecknar ett abonnemang. Det känns lite som att de vet om att de inte har tillräckligt mycket bra och vill lura folk.

Nyheten är inte Prime Video, utan Amazon Prime. Medlemsavgiften som ger gratis/snabbare frakt på ”Prime” varor på amazon.se
Prime video har vi haft i Sverige sen flera år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra värde imo, nu kan man äntligen beställa varor som kostar under 229 kr utan att betala för frakten (dessutom snabbare frakt).

Amazon Prime Video är väl inte fy skam heller för det priset, fler förmåner lär väl läggas till i framtiden också .

Permalänk
Medlem

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Sjukt bra värde imo, nu kan man äntligen beställa varor som kostar under 229 kr utan att betala för frakten (dessutom snabbare frakt).

Amazon Prime Video är väl inte fy skam heller för det priset, fler förmåner lär väl läggas till i framtiden också .

Twitch prime ingår också så du kan subscribea för 4.99 usd value gratis Så potentiellt går man plus minus noll om man är sub på twitch.

Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Skulle vilja säga att man betalar för Prime Video, Music, Twitch Prime och får gratis frakt på köpet.
Potentiellt ganska bra value om man ändå har haft en av de andra sedan tidigare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Enligt https://www.amazonprime.se/ ska det gå att få ett gratis halvår som student, oklart om det stämmer dock då sidan inte verkar vara förknippad med Amazon.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Ja, nej, så kan man resonera. Det som tillkommer är också att det är hemleveranser och att man därtill får både Amazon Prime Video och Prime Gaming i samma paket. Bara Prime Video är värt 59 kronor/månaden i sig enligt mig. Sen handlar det självfallet om "inlåsning" som så många andra prenumerationstjänster.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jajamen! Inom 1–2 dagar över hela Sverige hävdar Amazon. För Stockholm, Göteborg och Malmö tillkommer även helgleveranser.

Då är det lätt värt det.

Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Väldigt märkligt inlägg. Du förstår alltså inte att det även finns fler fördelar än fri frakt?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Amazon är ganska unika, det är en enormt stor marknadsplats, så istället för att beställa t ex 5 varor från 5 olika butiker så kan jag köpa allt från Amazon. De flesta webbutiker i Sverige har inte gratis frakt tills det att du har kommit upp i ett visst belopp (med några få undantag som t ex NetOnNet). Med Amazon Prime så får du gratis frakt på allt som är skeppat av Amazon, oavsett vilket belopp, dessutom helgleveranser om du bor i en av de större städerna.

Kan absolut förstå att boomers inte kan greppa Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför betalar jag 65 kr i månaden...?

För att du ska subventionera de andra Prime-medlemmarna de månader du inte nyttjar det fullt ut, och för att det skapar en "lojalitet" hos många kunder av typen "jag betalar ju 65 kr/mån för det, då måste jag ju nyttja det också", vilket får dem att handla mer och oftare från Amazon än de annars skulle ha gjort.

Permalänk
Musikälskare

Så om man redan har Prime Video sedan innan så får man Prime (leverans) på köpet nu?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av flashen:

Så om man redan har Prime Video sedan innan så får man Prime (leverans) på köpet nu?

Det framgår inte, men det borde du rimligen se om du loggar in med ditt konto på Amazon? Om inte antar jag att det bara är att säga upp Amazon Prime Video och börja prenumerera på Amazon Prime istället.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Är det hemleverans med elfordon även i Sverige? Hoppas det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför betalar jag 65 kr i månaden...?

Du kanske tecknat via någon tjänst som tar en slant.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PerWigren:

För att du ska subventionera de andra Prime-medlemmarna de månader du inte nyttjar det fullt ut, och för att det skapar en "lojalitet" hos många kunder av typen "jag betalar ju 65 kr/mån för det, då måste jag ju nyttja det också", vilket får dem att handla mer och oftare från Amazon än de annars skulle ha gjort.

Öhm. Vad yrar du om?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kanske tecknat via någon tjänst som tar en slant.

Nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Oj, vaknat på fel sida? Mycket märkligt att du inte förstår faktiskt. Även om vi räknar bort alla de andra fördelarna så är 59:-/månad för gratis frakt inkl helgleverans (för mig iaf) värt de pengarna. Du skriver att det finns företag som har 0:- i frakt. Jasså? Det är inte särskilt många, iaf inte som säljer sådant jag brukar köpa.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Öhm. Vad yrar du om?

Nope

De verkar ha ändrat prissättningen i och med nylansering med fler förmåner. Jag hoppade in och skrev upp mig för årsprenumerationen istället. 549 kr per år är ju bra mycket bättre än 65 kr i månaden, som jag likt dig haft tidigare.

Permalänk
Medlem

1-2 dagars frakt känns väl inte så där särskilt speciellt med hur pass välutvecklad svensk e-handel redan är. Men det är väl mest om man vill ha just hemleverans snabbare för större tyngre prylar det kan vara av intresse antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ingår hemleverans i det fria fraktpriset?

Från artikeln:
"Tjänsten kostar 59 kronor i månaden och ger fria leveranser vid beställning av produkter med Prime-symbolen och ett löfte om "snabba" hemleveranser. I Sverige lovar Amazon hemleverans på miljontals produkter inom 1–2 dagar i hela landet."